Superblokovi preporodili Barcelonu - maknuli aute iz grada i oslobodili mjesto za pješake
Kada malo razmislite, shvatit ćete kako gradom uvijek dominira prostor koji zauzimaju automobili. Pješaci i biciklisti imaju malo prostora te neprestano čekaju zeleno na semaforu kako bi prešli cestu. Ali što ako može biti drugačije? 2014. godine Barcelona je imala velikih problema sa zagađenjem zraka zbog automobila te je u gradu uvijek bila prevelika buka. Barcelona je odlučila nešto poduzeti i reducirati promet. Barcelona je odlučila napraviti 'superblokove', koji su se pokazali iznimno dobrima, kako za zdravlje tako i za lokalne biznise.
Kako funkcioniraju 'superblokovi'?
Veliki 'superblokovi' pokrivaju površinu od otprilike 400x400 metara, a skrojeni su od stambenih područja (blokova) od 150x150 metara. Ta stambena područja su okružena prometnim ulicama. Izvan 'superblokova' promet ima ograničenje brzine od 50km/h. Unutar 'superblokova' automobili su zabranjeni ili im je brzina ograničena na 20km/h, prednost imaju pješaci i biciklisti, a prostor je proširen preuzimanjem parkinga.
Sve o ovom inovativnom urbanom planiranju i kreativnom rješenju iz Španjolske možete pročitati u reportaži na VOXu, a ispod pogledajte video iz Barcelone.