Supermarketi koriste podmukle trikove kako bi vas natjerali da više potrošite: Evo što puštaju na razglas
Prema alatu za praćenje potrošačkih navika Finder, prosječna obitelj troši između 78 i 210 dolara prilikom posjeta trgovini. Osim što je to djelomično rezultat trenutne stope inflacije hrane od 3,8 posto, marketinške taktike također igraju ulogu u privlačenju pažnje kupaca i utjecaju na njihove kupovne odluke.
"Smatra se da supermarketi koriste nekoliko strategija kako bi potaknuli kupce da provedu više vremena u trgovini i na kraju više potroše", izjavila je profesorica marketinga sa Sveučilišta u NSW-u, Nikita Garg za SBS, prenosi New York Post.
Proizvodi poput mlijeka, kruha, sira i svježeg voća i povrća često se postavljaju na različita mjesta kako bi potaknuli kupce da prođu kroz što više prostora u trgovini, dodala je profesorica Garg. Također, trgovine koriste zvukove i druge senzorne elemente kako bi usporile kupce.
"Primjerice, supermarketi imaju vlastite glazbene kanale koje prilagođavaju prema dobu dana i godišnjem dobu kako bi pomogli kupcima da se kreću sporije ili brže, ovisno o njihovim potrebama i izgledu trgovine", objasnila je.
Istraživanje koje je nedavno provela tvrtka za financijsko planiranje KDM Financial pokazuje da 64 posto kupaca impulzivno kupuje kada su u trgovini. Jednostavan način za izbjegavanje ovog zamka i ne prekoračenje proračuna, prema profesorici Garg, je sastavljanje popisa i pridržavanje istog.
Nevjerojatni trikovi
"Važno je razmisliti hoćete li stvarno koristiti proizvod prije nego što ga kupite, čak i ako je na sniženju. Hoće li ga doista potrošiti prije nego što istekne?" dodala je.
Ovo dolazi nakon optužbi protiv glavnih supermarketa u Australiji zbog potencijalno obmanjujućih promotivnih ponuda koje nude male ili nikakve popuste. Istraživanje grupe za zaštitu potrošača Choice pokazuje da je jedno od četiri kupca teško prepoznati kada etiketa u supermarketu predstavlja stvarnu uštedu na uobičajenoj cijeni proizvoda.
Više od 1000 potrošača diljem Australije sudjelovalo je u istraživanju koje je pregledalo cjenike koje redovito koriste Woolworths, Coles i Aldi s izrazima kao što su "dolje dolje", "cijena za članove" i "cijene su pale". No, oznaka "do isteka zaliha" u Colesu izazvala je najviše zabune, navodi se u izvješću koje je predano Australskoj komisiji za tržišno natjecanje i zaštitu potrošača (ACCC).
Coles tvrdi da ova oznaka pruža kupcima priliku za kupnju artikala koji su dostupni samo kratko vrijeme, ali prema Choiceu, trećina kupaca misli da su označeni proizvodi na popustu, dok druga trećina nije sigurna. Izvješće također pokazuje da oznaka "cijena za članove" u Woolworthsu uzrokuje značajnu zabunu, s gotovo trećinom Australaca koji pogrešno vjeruju da je proizvod na sniženju.
Jarko ružičaste oznake "novo" također su izazivale zabunu, sa 7 posto ispitanika koji pogrešno vjeruju da su proizvodi na popustu. Woolworths tvrdi da radi naporno na jasnom i točnom označavanju cijena, dok Choice poziva na transparentnost kako bi potrošači mogli donositi informirane odluke. ACCC trenutno istražuje prakse određivanja cijena u australskim supermarketima.