Hrvati upozoravaju na novu prevaru koja se širi dućanima: 'Piše da je hrvatski proizvod'

Naizgled sitne kupnje sve češće izlaze iz okvira budžeta, a ono što je nekad bio "mali šoping" danas djeluje kao ozbiljan trošak. Voće, povrće, meso, mliječni proizvodi, pa čak i najosnovnije potrepštine redovito poskupljuju, a potrošači sve teže balansiraju između kvalitete i cijene.
U tom kontekstu, često čujemo savjete tipa "kupujte domaće, podržite hrvatsko", što se na prvu čini kao logičan i dobar izbor – i za domaći džep i za domaću proizvodnju. Međutim, nije uvijek sve onako kako piše na etiketi.
Naime, portal Halo, inspektore nedavno je otkrio zanimljiv detalj: dva proizvoda koja se predstavljaju kao hrvatska – zapravo to nisu. Što se krije iza te etikete i kako potrošači mogu znati što stvarno kupuju, otkrivaju u svojoj najnovijoj analizi. Radi se o jabukama iz Lidla i mesu iz Konzuma. Njhivou objavu prenosimo u cijelosti:
""DOMAĆE" JABUKE IZ ITALIJE, A "HRVATSKO" MESO IZ POLJSKE!?!
Puna su svima usta domaće proizvodnje. Od ministara, premijera do trgovaca i seljaka. Svi nude „domaće“. Jer, kakti je domaće kvalitetnije, bolje, sigurnije. Pa tu "domaću " priču svi skuplje naplaćuju.
Ali, svako se malo, potrošače i - laže. A isprike su im malo jače. Ako se uopće ispričaju.
No, idemo redom.
PZ JabukaHR je najveća proizvođačka organizacija u Hrvatskoj. Kao što se lijepo vidi na ambalaži, njihova „Misija je podržavati održivu i konkurentnu domaću proizvodnju.“ Potrošačima se onda lijepo i zahvale „što kupuju od domaćih proizvođača“.
A onda na toj istoj ambalaži zalijepe deklaraciju za „Crvenu jabuku (u stvarnosti je to sorta Crispp Pink) od 900 g koja je iz – Italije!?!
Nema veze. Bitno da se drobi o domaćim proizvodima, proizvodnji i misiji „očuvanja“ konkurentnosti domaće proizvodnje jabuka... Uf uf.
Drugi primjer je još očitiji", počeli su.
Svojevrsna prevara
"Onaj iz PIK Vrbovca, onog istog prehrambenog giganta u kojem štrajkašima ne daju niti pitku vodu, kamoli bolje uvjete za rad. Taj se, u svijetu poznati hrvatski proizvođač mesa i mesnih prerađevina, hvali svojom „domaćom proizvodnjom“:
„PIK svježe pakirano svinjsko meso nositelj je oznake MESO HRVATSKIH FARMI koju izdaje Ministarstvo poljoprivrede, a koja jamči da su proizvodi koje kupujete i konzumirate 100% domaćeg podrijetla. Životinje se hrane domaćom stočnom hranom i uzgajaju na više od 100 farmi diljem Hrvatske.“
I onda taj isti PIK Vrbovec za ramstek pripremljen za roštiljanje s hrvatskom zastavom na ambalaži navede kako je to od junadi „s hrvatskih farmi“.
Onda vi pogledate zadnju stranu pakovine, na deklaraciju. Na kojoj lijepo piše: junetina je rođena u Poljskoj, uzgojena u Poljskoj, zaklana u Poljskoj, a rasijecana (znači pripremljena za pakiranje hrvatskim potrošačima - op.a.) u – Hrvatskoj!?!
Ima li sumnje u istinitost navoda i je li to moguće zavaravanje potrošača? Da.
Zašto?
Zato jer je "PIK Vrbovec nositelj prepoznatljivog znaka Meso hrvatskih farmi, prvobitno namijenjenom označavanju svježeg svinjskog i junećeg te mesa peradi u Republici Hrvatskoj, kojeg nadzire Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH)".
Ako niste znali znakovi mogu biti u dvije boje: plavoj i crvenoj.
Doktori došli do zapanjujućih saznanja: 'Ovi detalji u vašim očima mogu otkriti imate li rak'
HAPIH kaže: „Specifičnost ovog znaka su dvije boje koje daju još precizniju informaciju.
‣Znak u crvenoj boji jamči cjelokupno hrvatsko podrijetlo mesa i mesnih proizvoda - životinje su rođene, uzgojene i zaklane a meso prerađeno u Republici Hrvatskoj.
‣ Znak u plavoj boji potvrđuje da su životinje uzgojene, a meso prerađeno u Republici Hrvatskoj.
Znak Hrana s hrvatskih farmi i polja potrošačima poručuje kako je proizvod koji kupujete nastao je u Republici Hrvatskoj“, kažu iz HAPIH-a.
Ako je to zaista junad s hrvatskih farmi, zašto nema oznaku? Drugo, ako junad nije s hrvatskih već s poljskih farmi (jer tako piše na deklaraciji), zašto su onda napisali i još k tome stavili hrvatsku zastavu na ambalažu zbunjujući potrošače neistinitim oglašavanjem?
Tko prodaje te „bisere“ hrvatskog prehrambenog marketinga? „Domaći“ ramstek je na policama u Konzumu, a „domaće“ jabuke u Lidlu.
Svima čestitamo na zavaravanju potrošača, a inspekcije pozivamo na akciju. Inspektorima možete i vi pomoći ako im se obratite u područni ured DIRH-a ili nama u Messenger, odnosno na e-mail.
Jer, ne zaboravite: mi, potrošači, smo najbolji nadzornici tržišta", zaključili su.