Hrvat kupio perilicu rublja poznatog brenda pa ostao u šoku: 'Ne kupujte njihovu bijelu tehniku'

Kupnja bijele tehnike nekada je značila dugoročnu investiciju, no danas se sve češće pretvara u izvor frustracija. Na tržištu prepunom uređaja s visokim cijenama i upitnom trajnošću, sve je teže pronaći frižider, perilicu ili kuhalo koji će izdržati više od nekoliko godina – a da se pritom ne pokvare odmah nakon isteka jamstva.
Ova sveprisutna frustracija svakodnevno se pretače i na društvene mreže, gdje Hrvati dijele svoja (ne)ugodna iskustva, raspravljaju o proizvođačima i pokušavaju doznati – tko danas još proizvodi kvalitetne uređaje?
Mašina za rublje
byu/Unlikely-Region8420 inaskcroatia
Reddit rasprava: Samsung, Gorenje, Haier – ili nitko?
Jedan korisnik Reddita pokrenuo je raspravu pitanjem: "Zaručnica i ja smo u toku opremanja stana, pa je na red došla i perilica za rublje. Naginjem Samsungu, gledali smo i Gorenje, a u trgovini su nam preporučili Haier zbog 2+5 jamstva. Ima li netko iskustva?"
Komentari su brzo uslijedili, a mnogi su izrazili sumnju u poznate brendove: "Samsung radi krasne mobitele i televizore, ali za bijelu tehniku je baš loš izbor." "Uzima noname mašine i lijepi svoje etikete. Isti Kinez napravi Samsung, Hisense i Gorenje."
Iskustva iz prve ruke: Jamstva koja traju taman do kvara
Jedan korisnik podijelio je svoje razočaranje:
"Imao sam prekrasnu Samsung perilicu s jamstvom 3+2 godine. Crkla je nakon 5 godina i mjesec dana – elektronika otkazala. Zalivena u smolu, neisplativo za popravak. Sad imam Gorenje."
Dodaje i upozorenje vezano za neke "produžena jamstva" koja kriju dodatne troškove:
"Sinclair za klime traži godišnji servis od 50 eura kroz 7 godina. Inače – nema jamstva."

Miele – skuplji, ali pouzdaniji?
Među komentarima se izdvojio i jedan brend koji još uvijek ulijeva povjerenje:
"Koliko god Miele bio skup, vrijedi svakog centa. Kolegi je perilica crkla tijekom jamstva – serviser ga zvao isti dan kad je prijavio kvar. Odbio dolazak samo zato što je bio na poslu."
Ali ni najduže jamstvo ne znači ništa bez funkcionalnog servisa. Korisnici upozoravaju:
"Što ti vrijedi 7 godina jamstva, ako čekaš servis 50 dana? Frend sa Samsung perilicom čekao je 45 dana prošle godine."
Kako se zaštititi pri kupnji?
Na temelju brojnih iskustava korisnika, nekoliko savjeta se ponavlja: Tražite uređaje s najdužim i transparentnim jamstvom. Pazite na "sitna slova" – neki uvjeti jamstva zahtijevaju dodatne godišnje troškove.
Provjerite koliko je razvijena servisna mreža brenda u vašem području. Uzmite u obzir omjer cijene i kvalitete – nije sve u brendu.
Kupnja kućanskih uređaja – više rulet nego plan
Čini se da su dani kad su perilice trajale desetljeće stvar prošlosti. Danas se kupnja kućanskih aparata svodi na pomno biranje, istraživanje i puno strpljenja – kako biste izbjegli neugodna iznenađenja odmah nakon isteka jamstva.
U vremenu kada su proizvodi sve skuplji, a vijek trajanja sve kraći, korisnici traže jedno: pošten odnos kvalitete, cijene i podrške. Sve ostalo – prepušteno je sreći.