Hrvat poludio nakon kupovine u Konzumu: 'Može se dogoditi slučajno, ali ne svaki put'

Na društvenim mrežama svakodnevno niču objave u kojima Hrvati dijele fotografije prehrambenih proizvoda s nevjerojatnim cijenama, zgražaju se nad računima iz supermarketa i razmjenjuju savjete gdje i kako jeftinije kupovati. Mnogi pritom odlučuju otići u šoping izvan granica – u Sloveniju, Austriju ili Trst – gdje, kako tvrde, za istu količinu robe plate manje, a često dobiju i bolju kvalitetu.
U cijeloj toj svakodnevnoj borbi s poskupljenjima, sve više građana poseže za rješenjem koje je dostupno svima – prijavom sumnjivih trgovaca i nepravilnosti putem platforme "Halo, inspektore!". Tamo potrošači mogu anonimno prijaviti sve ono što smatraju nezakonitim, nepoštenim ili jednostavno neprihvatljivim – bilo da se radi o naplaćivanju više cijene od one istaknute, proizvodima pred istekom roka trajanja, manipulacijama u težini ili lažnim sniženjima.
No, ponekad svoja iskustva Hrvat podijele na društvenim mrežama. Tako je jedan Hrvat na Redditu napisao: "Više puta kupljen proizvod s istekom roka u Konzumu!" Potom je napisao:
"Već nekoliko puta u zadnjih mjesec–dva dogodilo mi se da sam u Konzumovim trgovinama (različitim lokacijama) kupljen proizvod kojem je istekao rok trajanja, a da to nismo odmah primijetili. Neki proizvodi bili su samo dan–dva preko roka, neki i duže. Zadnje 14.06. u dućanu, kruh u prodaji s istekom roka 12.06., nedavno pile koje je bilo preko roka 4 dana", počeo je.
⚠️ Više puta kupljen proizvod s istekom roka u Konzumu!
byu/Usual-Illustrator560 inaskcroatia
'Samo upozoravam'
"Znam da se ovakve stvari mogu dogoditi slučajno, ali kad se ponavlja više puta, pitam se je li riječ o lošem nadzoru ili nečem ozbiljnijem.
Zanima me: Je li se još nekome ovo dogodilo u Konzumu? Je li itko prijavljivao nešto slično? Koja je najbolja procedura – reklamacija u trgovini, prijava inspekciji ili i jedno i drugo? Koliko znam, prodaja hrane s isteklim rokom je protupravna i može ugroziti zdravlje potrošača (Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o hrani). Došli smo, izgleda, do vremena u kojem kupac doslovno mora svaki artikl provjeravati jer više nije sigurno da će roba na polici biti unutar roka trajanja. Pitam se je li to posljedica manjka osoblja, brzog zapošljavanja novih ljudi (često uvozne radne snage), nedostatka nadzora, ili jednostavno nemara. Koje je vaše mišljenje?", zaključio je.
U komentarima su se javili brojni Hrvati. Jedan je poručio: "Oduvijek imam naviku pogledati datum, ni sekunda posla. Proizvode iz frižidera uvijek uzimam zadnje jer imaju duzi rok nego ovi prednji".
Drugi je dodao: "Doslovno ti treba 10 sekundi da provjeriš rok trajanje proizvoda". No, autor objave im je odgovorio: "Ne tražim savjet kako gledati etiketu nego upozoravam na to da sustavno dolazi do propusta i da to nije odgovornost samo kupca. Ako se to događa više puta, problem je u trgovinama očito."