Ljudi su sve češće počeli prakticirati jednu vrstu dijete: 'Upala sam u zamku'
Ističe da takvo dijeljenje može biti štetno, osobito jer je i sama imala izazova s neurednom prehranom te se našla u zamci gledanja ovakvog sadržaja. Henshaw naglašava da čak i da svi jedemo isto, naša tijela ne bi izgledala identično, što ukazuje na činjenicu da takvo dijeljenje više podsjeća na težnju određenom izgledu nego na inspiraciju hranom.
"Ja sam upala u tu zamku. Nismo svi isti, ne možemo isto jesti i u identično vrijeme", objašnjava Henshaw.
U posljednje vrijeme, poznati su i influenceri ponovno počeli dijeliti detalje svoje prehrane unutar 24 sata. Prošle godine, Jackie O Henderson, koja je javno govorila o gubitku kilograma, priznala je da je cijeli dan grickala male kriške crvenog mesa, prenosi New York Post.
Nije dobra ideja
Slično, Roxy Jacenko na Instagramu je otkrila svoju strogu dijetu nakon gubitka kilograma, koja uključuje brokulu za večeru, vitaminski prah i kavu za doručak. Na TikToku se mogu pronaći brojni videozapisi mladih žena koje dijele što su jele u jednom danu, pri čemu se često naglašava njihova odjevna kombinacija i dnevne prehrambene navike.
Ponekad te žene oblikuju svoje prehrambene navike kako bi se pridržavale dijete s kalorijskim deficitom, dok druge tvrde da su im prehrambene navike pomogle u upravljanju kroničnim bolestima ili gubitku kilograma. Iako kreatori često ne spominju svoju težinu, komentari ispod videa često sadrže pitanja o mršavljenju i brojenju kalorija.
Iako možda na prvi pogled izgleda kao još jedan dnevni trend dokumentiranja života mladih žena, zapravo je riječ o suvremenijoj verziji reklama za mršavljenje. Ova kultura prehrane posebno je prisutna među generacijom Z, zamjenjujući tradicionalne časopise vlogovima, ali s istim rezultatima.
Zašto nikada ne smijete bacati iskorišteno ulje u odvod: Ne radite štetu samo sebi
Nismo svi isti
Melissa Wilton, iz Zaklade Butterfly, upozorava da takvi postovi mogu negativno utjecati na sliku o vlastitom tijelu te poticati osjećaj krivnje i srama ako se vlastita prehrana ne podudara s prikazanom. Psihologinja Carly Dober tvrdi da ovakav sadržaj ne pomaže te može potaknuti nezdrave prehrambene navike poput izgladnjivanja ili prekomjerne tjelovježbe.
Osim toga, ovakvi trendovi mogu promovirati pogrešna uvjerenja o tome što je dobra, a što loša hrana, te marginalizirati ljude niže društveno-ekonomske skupine ili različitih kulturnih pozadina.