OD ISTANBULA DO LONDONA VLAKOM ZA MANJE OD 500€

Novinar američkog portala Insider, Ben Mack odlučio je na put do Londona zaputiti se vlakom, i to ne isključivo iz avanturističkih poriva, već i financijske isplativosti u odnosu na cijene avionskih karata. U članku je detaljno opisao svoje putovanje željeznicom preko cijele Europe te podijelio svoje savjete sa svijetom.
Ben je želio rekonstruirati rutu najpoznatijeg vlaka u povijesti, Orient Expressa. Pravi povijesni Orient Express vozio je od Londona do Istanbula, kroz Alpsko gorje, te istom rutom natrag. Orient Express prometuje i danas, no njegova ruta je u većini slučajeva London-Venecija (više informacija).
Donosimo kratak presjek Benove avanture sa najbitnijim informacijama.
POČETAK ŽELJEZNIČKE PUSTOLOVINE
Let Dubai - Istanbul, jedini let ovog putovanja, bio je veoma ugodan, s obzirom na cijenu od 582 € (oko 4328 kuna). Prema Benovim riječima, sve karte za vlakove od Istanbula do Londona koštale su u finalnoj sumi manje od cijene karte za ovaj let. Sletio je na novi, nedavno otvoreni aerodrom Istanbul Airport, koji bi u punoj snazi trebao biti najveći aerodrom na svijetu.

Odsjeo je u legendarnom Pera Palace Hotelu, u sobi u kojoj je Agatha Christie napisala Ubojstvo u Orient Expressu. Brzo se zaljubio u Istanbul. Zvuk ezana, koji poziva muslimane na molitvu ambijentalno se širi ulicama Istanbula, a arhitektura je zapanjujuća: stare osmanske palače, savršeno izgrađena četvrt Beyoğlu, fascinantna džamija Aja Sofija i Džamija Sultana Ahmeta (Plava džamija) te Grand Bazaar, daju Istanbulu čarobnu atmosferu. Dobar početak višednevne pustolovine.
Što se tiče samog planiranja putovanja, sve što je bilo moguće kupljeno je i rezervirano putem interneta. Ben je svoje putovanje isplanirao isključivo putem jedne web stranice za željeznički promet, The Man in Seat Sixty-One, te je preporučio korištenje iste zbog svoje opsežnosti i jednostavnosti.
Nakon par dana provedenih u Istanbulu ukrcao se na svoj prvi vlak, Balkan Express. Bio je iznad svih očekivanja s obzirom na cijenu, koja je manja od 37 € (oko 275 kuna). Balkan Express je u pogonu od 1916.godine, te je vozio na relaciji Istanbul - Berlin, a danas vozi promijenjenom rutom, od Istanbula do glavnog grada Bugarske, Sofije, te u ljetnim mjesecima vozi do Beograda. Za više informacija pogledajte ovdje.
ISTOČNA EUROPA

Sofija je znatno drugačija od Istanbula. Sovjetska arhitektura i mnoštvo sivila indiciralo je da ova avantura uključuje povratak u 1970-te. Ben je odsjeo neposredno pored predsjedničke palače u hotelu Sofia Hotel Balkan, koji nije ništa manje raskošan od Pera Palace hotela u Istanbulu. Nakon svega 24 sata uputio se prema sljedećoj postaji, glavnom gradu Srbije, Beogradu.
Udaljenost od Sofije do Beograda iznosi oko 400 kilometara, te je karta za vlak koštala 21 € (oko 150 kuna). Krajolik na putovanju do Beograda je indikativan, sugerirajući na i dalje postojeću razliku između Zapadne i Istočne Europe, kakva je bila prije pada Berlinskog zida. Odsjeo je u Hotelu Moskva, najvećem i najstarijem hotelu s četiri zvjezdice u Srbiji, uređenom u ruskom secesijskom stilu. Udobno je prenoćio u hotelu te se ujutro zaputio za Zagreb, dok je cijena za vlak bila slična kao i prethodna, samo 19 € (oko 150 kuna).
Putovanje kroz Hrvatsku bilo je ugodno osvježenje, a krajolik je bio puno čišći i iskorišteniji od Bugarske i Srbije, sa puno manje napuštenih objekata. U Zagrebu je odsjeo u Esplanade Zagreb hotelu, najluksuznijem na cijelom putovanju. Izgrađen 1925.godine za putnike Orient Expressa, a ugostio je mnoge slavne i značajne ljude, poput Kraljice Elizabete II, Richarda Nixona, Alfreda Hitchoka, Charlesa Lindbergha itd. Nalazi se 2 minute hoda od Glavnog kolodvora, željezničke postaje u Zagrebu.

ALPE
Sljedeća točka na putovanju bila je negdje u središtu Alpa. Pogled na prirodu je bio čudesan, te se isplatio svakog od 132 € (nešto manje od 1000 kuna) koliko je koštala karta za vlak. Nakon što je napokon došao do sljedeće lokacije, Lihtenštajna, inače najmanje posjećene države u svijetu, žao mu je bilo što je proveo samo tri dana u Alpama. Odsjeo je u hotelu Oberland u Triesenbergu, smještenom na istočnoj strani planine, s pogledom iznad oblaka. Do ove točke prijeđeni put vlakom iznosi 1048 kilometara.

ZURICH – PARIS - LONDON
Put do Züricha traje nekoliko sati i košta 35 € (oko 260 kuna), te ga je vlak doveo do stanice Paris' Gare de Lyon. Direktno presjedanje na drugi vlak za Pariz, koji je posljednja postaja prije Londona. Karta od Züricha do Pariza koštala je 66 € (oko 490 kuna).
U Parizu je posljednje presjedanje na vlak Eurostar za London (više informacija). Vožnja vlakom trajala je dva sata, dio rute je prolazak kroz Eurotunel, tunel koji spaja Francusku i Veliku Britaniju dug 50,5 kilometara, dok je udaljenost Pariz-London 462 kilometra. Karta za vlak je bila daleko najskuplja na cijelome putovanju, koštala je 150 € (oko 1000 kuna). Vlak je stao na postaji St Pancras u Londonu točno u minutu očekivanog dolaska.

Nakon osam dana, više od 7120 proputovanih kilometara, spavanje u 5 različitih hotela, promjene 13 vlakova i teretom od 35 kilograma prtljage uz sebe, ostaju nezaboravne uspomene.
CIJENE VLAKOVA:
Istanbul – Sofija 38 €
Sofija – Beograd 21 €
Beograd – Zagreb 19 €
Zagreb – Lihtenštajn 119 €
Lihtenštajn – Zurich 35 €
Zurich – Paris 66 €
Paris – London 150 €
Total: 448 € (oko 3350 kuna)