Pilot uletio u sredinu jednog od najvećih i najopasnijih uragana: U središtu je snimio nestvarne prizore
Nacionalna uprava za oceane i atmosferu (NOAA) redovito šalje avione u središte uragana kako bi proučila ove tropske oluje i napravila precizne prognoze o njihovom razvoju. Koristeći dva zrakoplova nazvana "Kermit" i "Miss Piggy", stručnjaci za uragane prikupljaju podatke iz samog oka oluje.
"Radar na repu i radar na donjem dijelu trupa P-3 aviona skeniraju oluju vertikalno i horizontalno, pružajući znanstvenicima i prognostičarima uvid u stvarnom vremenu," objašnjava NOAA. "P-3 avioni također mogu ispuštati sonde zvane batitermografi koje mjere temperaturu mora."
Ovi avioni su nedavno korišteni za praćenje uragana Beryl, koji je postao najraniji atlantski uragan kategorije 5 ikada zabilježen, nakon što se ranije ovog mjeseca pojačao.
'To se može doživjeti samo u stvarnoj oluji'
Letjeti kroz uragane, naravno, nije preporučljivo niti lako pripremiti. "Nemoguće je točno simulirati proboj kroz zid oka uragana," objašnjava zapovjednik NOAA Hurricane Hunter-a, Scott Price. "To je iskustvo koje se može doživjeti samo u stvarnoj oluji, kada osjetite kako avion reagira, karakteristike leta, koordinaciju posade i visceralni odgovor dok se probijate kroz zid vjetra i kiše."
Razorne posljedice rasta razine mora: S lica Zemlje upravo je nestala jedna vrsta
Osim opreme na avionu, tim također lansira cjevasti senzore poznate kao dropsonde, koje šalju podatke natrag u avion dok padaju prema oceanu. "Koristimo dropsonde za mjerenje temperature, vlage, tlaka i brzine vjetra, te šaljemo podatke svakih 15 stopa [4.6 metara] sve do površine oceana," objašnjava Jason Dunion, istraživački meteorolog na Sveučilištu u Miamiju, u članku za The Conversation. "Svi ti podaci idu u Nacionalni centar za uragane i modele centara kako bi dobili bolju reprezentaciju atmosfere."
NOAA koristi ove podatke za predviđanje puta i intenziteta uragana. Iako je spektakularno, njihovo istraživanje nije vođeno željom za panoramskim pogledom, već za poboljšanjem sigurnosti i preciznosti prognoza.