Željku su se mnogi smijali, sada zarađuje nečega bez čega se ne može: 'Izvozim diljem Europe'

Jedan od takvih primjera dolazi iz Srbije, gdje je nakon gotovo šest desetljeća, 2007. godine osnovana prva sapunarija koja koristi kozje mlijeko kao glavni sastojak. Iza ovog uspjeha stoji obitelj Zeljković koja je, unatoč brojnim izazovima, uspjela sačuvati zanat i izgraditi snažan brend.
Početni izazovi i otpor tržišta
Željko Zeljković, osnivač sapunarije, prisjeća se da im na samom početku nije bilo lako. Koncept sapuna od kozjeg mlijeka bio je nov i mnogima nerazumljiv. Ljudi su sumnjičavo gledali na proizvod koji nije nastao u velikim tvornicama, a pitanje njegove koristi često je izazivalo podsmijeh. Uz to, proizvodnja prirodnih sapuna zahtijevala je značajna ulaganja u opremu, sirovine i edukaciju, što je za mladu obitelj predstavljalo veliki izazov.
Vjera u tradiciju i kontinuirano usavršavanje
Unatoč poteškoćama, Željko i njegova obitelj nisu odustajali. Uz pomoć svojih najbližih i znatiželju prema starim tehnikama, razvijali su svoje proizvode i učeći o modernim metodama marketinga i prodaje uspjeli su probiti led na tržištu. Prvi sapuni izrađeni su od mlijeka vlastitih koza, no zbog obaveza prema životinjama, kasnije su prešli na kupnju mlijeka od lokalnih proizvođača, čime su istovremeno pomogli i drugim domaćinstvima.
Širok asortiman prirodnih sapuna
Danas u ponudi imaju desetak različitih sapuna – od klasičnih, preko onih s dodatkom kukuruzne krupice, meda, lavande, kamilice i nevena, do posebnih mješavina sa smiljem, bosiljkom, mentom, vrbovom travom, zeolitom i uljem industrijske konoplje. Svi su izrađeni prema tradicionalnoj recepturi, uz zamjenu životinjske masti kozjim mlijekom i jestivim uljima, što ih čini prirodnim i pogodnim za sve tipove kože, prenosi EUpravozato.
Dokazana korisnost i inovacije
Kupci sve češće potvrđuju blagotvorno djelovanje ovih sapuna, posebno kod problema s vlasištem, prhuti i ekcemima. Na preporuku veterinara, Željko je razvio i sapun sa zeolitom, mineralom poznatim po svojoj sposobnosti uklanjanja štetnih tvari, što je dodatno povećalo popularnost ovog proizvoda. Kada je zeolit postao prepoznat kao dodatak prehrani, sapun sa zeolitom pronašao je svoje mjesto na tržištu i stekao veliku naklonost kupaca.
Izvoz i tržišna prisutnost
Sapuni iz Zeljkovićeve radionice danas se izvoze u mnoge zemlje Europe, uključujući Njemačku, Italiju, Francusku, Sloveniju, Hrvatsku, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Rumunjsku, Bugarsku i Slovačku, pa čak i na Tajvan. Iako posao ima svoje uspone i padove, potpora države u vidu subvencija pomaže u održavanju stabilnosti poslovanja.
Prodaja i tržišni izazovi
Iako su nekada često prodavali svoje proizvode na raznim sajmovima i manifestacijama širom Vojvodine, visoke cijene štandova natjerale su ih da se na ovaj oblik prodaje oslanjaju rjeđe. Ipak, nastavljaju s prisutnošću na događanjima poput "Dana ludnice", gdje posebno dobro prolaze kod kupaca iz Rumunjske koji često kupuju veće zalihe sapuna. Također, značajan dio prodaje ostvaruju preko suvenirnica i direktnim narudžbama turista putem društvenih mreža.