Zvala je majstore da joj poprave perilicu pa ostala bez riječi: 'Ne mogu vjerovati što su tražili'
Svjedočanstva nezadovoljnih kupaca, poput priče jedne čitateljice, jasno ilustriraju koliko je teško ostvariti prava iz jamstva kada u igri stoje dodatni zahtjevi proizvođača i posebni uvjeti.
Jedna čitateljica obratila se Jutarnjem listu s pričom o zamršenoj borbi za ostvarenje jamstva, vezanoj uz kvar na njenoj perilici posuđa, inače poznatog proizvođača. Perilica se pokvarila nakon 29 mjeseci upotrebe, unatoč petogodišnjem jamstvu. Čitateljica se odmah obratila trgovini gdje je uređaj kupila, očekujući standardni popravak.
Ipak, situacija se zakomplicirala kada je tvrtka saznala da je uređaj ugrađen u kuhinju iz Ikee. U odgovoru korisničke službe stajao je neuobičajen zahtjev:
Ostala u šoku
“Poštovani, od našeg servisa primili smo zahtjev za demontažu perilice iz Ikea kuhinje. Molimo vas da najprije sami uklonite stroj, a zatim nas kontaktirajte za daljnji postupak,” navedeno je u e-poruci.
U početku je gospođa mislila da se radi o nesporazumu. Ipak, brzo je shvatila da tvrtka doista inzistira na uklanjanju perilice od strane vlasnice. Ovaj zahtjev je, prema njenom mišljenju, efektivno poništavao petogodišnje jamstvo, jer su, očito, uređaji ugrađeni u Ikeine kuhinje bili uvjetovani dodatnim radnjama korisnika prije servisiranja.
Kako bi osporila zahtjev, poslala je prigovor tvrtki, napominjući da samostalna demontaža nije predviđena jamstvenim uvjetima. No, odgovor koji je dobila ponovno je potvrdio stajalište servisa - istaknuli su kako je potrebno osigurati stručnu demontažu uređaja kako bi se spriječilo neovlašteno rukovanje, što bi moglo ugroziti jamstvene uvjete.
Muž i žena naručili kavu u popularnom kafiću: Stigao im je račun od 4100 eura
U pokušaju da riješi situaciju, čitateljica se obratila medijima. Tvrtka je tada objasnila da je razlog za poseban tretman prilagodba kuhinjskih fronti. Naime, Ikea vrata nisu u potpunosti usklađena s vratima perilice, što zahtijeva posebnu pažnju pri uklanjanju i ponovnom postavljanju. Dodatno, montažne kopče koje učvršćuju Ikea fronte mogu se oštetiti prilikom nepravilne demontaže. Iz tih razloga, preporučuju da demontažu prednjih vrata obavi osoba iz Ikee kako bi se osiguralo produljenje jamstva nakon popravka.