Trgovine imaju podle trikove kako da vas natjeraju da potrošite više: 'Pazim na ovo i uštedim do 1500 eura'
Obitelji koje obavljaju tjednu kupovinu često su meta lukavih taktika supermarketa, što ih može nesvjesno koštati tisuće funti godišnje. No, uz nekoliko trikova, možete prevariti ove taktike i uštedjeti. Psihologinja dr. Louise Goddard-Crawley kaže: "Kada kupci shvate zamke postavljene od strane trgovina, lakše ih je izbjeći."
Evo popisa lukavih tehnika koje trgovci primjenjuju, prema otkrićima Lynsey Hope, koje prenosi The Sun.
NE KUPUJTE STVARI NA BLAGAJNI
Impulzivna kupnja je vjerojatnija dok čekate u redu, a male primamljive stavke pored blagajne mogu potaknuti kupnju u zadnji trenutak. Iskoristite ovu priliku da pregledate svoj popis za kupovinu umjesto toga.
IZBJEGAVAJTE PROIZVODE NA RAZINI OČIJU
Proizvodi na razini očiju su primjetniji i skloniji kupnji, stoga su viši proizvodi često strateški postavljeni ovdje radi boljeg dojma o cijeni. Pogledajte i na gornje i na donje police - možda ćete pronaći slične ili bolje proizvode po nižoj cijeni.
OPREZNO S VIŠESTRUKIM PONUDAMA
Ponude poput "Kupi jedan, dobij drugi besplatno" potiču kupnju veće količine i stvaraju dojam bolje vrijednosti, čak i ako vam nije potrebna dodatna količina. Dr. Goddard-Crawley kaže: "Procijenite trebate li stvarno dodatnu stavku, posebno ako će dodatni proizvod završiti negdje straga u ormaru ili biti bačen."
ZAOKRUŽITE CIJENE OD 99 CENTI
Potrošači obično percipiraju cijene netom ispod zaokruženog broja kao značajno niže, iako je stvarna razlika minimalna. Zaokružite cijene kako biste procijenili stvarne troškove.
IDITE NA STRAŽNJU STRANU TRGOVINE
Trgovine pokušavaju zadržati kupce u trgovini što je duže moguće kako bi povećale šanse da kupite dodatne proizvode. Richard Curry, voditelj maloprodaje u konzultantskoj tvrtki Rapleys, kaže: "Supermarketi obično stavljaju osnovne artikle koje dođete kupiti bliže stražnjem dijelu trgovine, tako da morate proći pokraj privlačnih ponuda koje vas mame da potrošite."
OPREZNO S "LIMITIRANIM PONUDAMA"
Trgovci koriste ove ponude kako bi stvorili osjećaj hitnosti, potičući brzo donošenje odluka i impulzivne kupnje. Prije nego što kupite, razmislite je li ponuda stvarno korisna. Ako se radi o nebitnom predmetu, možda je bolje dovršiti ostatak kupovine prije nego što se vratite ako vam zaista treba.
NE KUPUJTE SEZONSKU ROBU PREVIŠE RANO
Privlačni izlozi i rani zalihi sezonskih proizvoda stvaraju osjećaj i hitnosti kupnje, zbog čega su uskrsna jaja već sada u prodaji. Richard savjetuje: "Planirajte svoje kupovine temeljene na vašim potrebama umjesto na promotivnom rasporedu trgovca."
POMAKNITE SE NA NIŽE BRANDOVE
Premium proizvodi često izgledaju primamljivo zbog lijepe ambalaže. Uštedite tako da prijeđete na jedan razred jeftinijih namirnica - bilo da se radi o zamjeni brendiranog proizvoda za premium marku supermarketa ili prelasku s srednjeg cjenovnog ranga na jeftinije.
RAZMISLITE O KARTICAMA LOJALNOSTI
Kupci u gotovo svim današnjim dućanima značajno više plaćaju za iste predmete ako nisu prijavljeni na lojalne programe trgovina. Ekskluzivne cijene mogu značiti velike uštede, pa se isplati pridružiti, čak i ako samo povremeno kupujete u tim trgovinama.
OPREZ KOD DOSTAVE
Ne samo u trgovinama možete biti prevareni. Predmeti naručeni online, posebno svježe voće i povrće, često imaju samo procijenjenu cijenu prilikom plaćanja. Zamjene mogu biti znatno različite od onoga što ste naručili. Stoga je važno provjeriti konačni račun i ne ustručavati se vratiti predmete ako je cijena veća od očekivane. Izbjegavajte pritisak za brzo pražnjenje kupovine, propuštajući oštećene ili pokvarene predmete.
Može se uštedjeti
"Savršena kupovina uštedjela mi je 30 eura u prvom tjednu - to je 1.500 eura godišnje" Vlasnica malog poduzeća Rhiannon Abbott provela je tjedan izbjegavajući lukave taktike i uštedjela 30 eura.
Rhiannon, 41-godišnjakinja koja živi u Epsomu, Surrey, sa suprugom i dvoje djece u dobi od osam i pet godina, kaže: "Brendirani su pahuljice bile na akciji na kraju reda, ali pronašla sam jeftiniju verziju vlastitog brenda na donjoj polici koja mi je uštedjela preko 1 funte. Kupovina mi je trajala duže nego obično jer sam puno više tražila, ali kada se naviknem gdje tražiti, neće mi trebati toliko vremena. Ušteda od 30 eura u sedam dana se akumulira i može više o 100 eura mjesečno ili 1500 eura godišnje."