Popularna stranica koju koriste i Hrvati prepuna je prevara: 'Primio sam neobičnu poruku'
Naime, sve veći broj korisnika ove popularne stranice za rezervaciju smještaja postaje žrtva sofisticiranih online prijevara, pri čemu su mnogi prevareni za značajne svote novca, piše Daily Mail.
Jedan od onih koji su osjetili posljedice ovih prijevara je 77-godišnji Mick Thoma. Iako je isplanirao savršen odmor u Amsterdamu za rujan, njegov san se pretvorio u noćnu moru. Nakon što je putem Booking.com platforme primio poruku s uputom da uplati gotovo 849 funti kako bi potvrdio rezervaciju, Mick je poslušao upute, no ubrzo je shvatio da je prevaren.
Nakon što nije dobio potvrdu plaćanja, shvatio je da mu je ukupno naplaćeno dvostruko više, odnosno 1697,90 funti. Brzo je reagirao, kontaktirao Booking.com i svoju banku, koja je odmah zamrznula njegovu karticu i pokrenula istragu.
Još jedna žrtva, 54-godišnjakinja koja je planirala vikend izlet sa svojim teško bolesnim mužem, doživjela je sličnu sudbinu. Prilikom rezervacije pansiona u Lake Districtu, primila je poruku putem Booking.com aplikacije s poveznicom za potvrdu rezervacije. Nakon što je kliknula na link, s njene kartice skinuto je 262,50 funti. Zbog autentičnog izgleda poruke, nije sumnjala u prevaru sve dok nije bilo prekasno.
I Hrvati je koriste
Nažalost, ovakve priče postaju sve učestalije. Glavna direktorica za sigurnost informacija Booking.com-a, Marnie Wilking, potvrdila je u lipnju da je broj prijevara na platformi dramatično porastao, između 500% i 900% u posljednjih 18 mjeseci. Iako točan broj slučajeva nije objavljen, ovo povećanje pokazuje ozbiljnost problema.
Stručnjaci naglašavaju da problem nije u tehničkoj sigurnosti platforme, već u ljudskom faktoru – korisnicima koji nehotice omogućuju prevarantima pristup svojim računima. Manji iznajmljivači, poput obiteljskih pansiona, često nemaju dovoljnu zaštitu i postaju laka meta za prevarante. Ti zločinci koriste različite trikove, uključujući lažne upite ili privitke s malicioznim softverom, kako bi preuzeli kontrolu nad uređajima iznajmljivača.
Srpkinja otkrila istinu o sezonskom radu u Hrvatskoj: 'Evo tko najviše zarađuje'
Jake Moore, stručnjak za kibernetičku sigurnost, upozorava da prevaranti ciljaju upravo one iznajmljivače koji nemaju odgovarajuće sigurnosne mjere, te im tako omogućuju neovlašteni pristup računalima. Iako Booking.com ima zaštitne mjere poput dvostruke autentifikacije, iznajmljivači često ostaju prijavljeni na platformi, što dodatno olakšava posao prevarantima.
Ključna poruka za sve korisnike Booking.com-a je da nikada ne napuštaju sigurnu platformu prilikom komunikacije ili plaćanja. Sva plaćanja i razmjene poruka trebale bi se odvijati unutar same platforme kako bi se minimizirao rizik od prijevara.