Dušan otkrio foru trgovaca zbog koje 'lakše provlačite karticu': 'Namjerno to ne stavljaju u dućane'

Posebne ponude, sniženja i “ekskluzivni popusti” samo su neki od mamaca kojima se nastoji stvoriti dojam da kupac zapravo štedi dok troši. No, je li to zaista tako? Financijski stručnjaci upozoravaju da su takve strategije osmišljene kako bi u nama pobudile osjećaj hitnosti i potrebu da iskoristimo „neponovljive prilike“. Ipak, istina je često drugačija.
Jedan od onih koji već godinama razotkrivaju ove marketinške trikove jest Dušan Uzelac, osnivač financijskog portala "Kamatica". On naglašava da sniženja ne znače nužno uštedu te da bismo popuste trebali sagledati iz drugačije perspektive.
„Kada nešto što je jučer koštalo 100 eura danas stoji 50, to ne znači da ste uštedjeli 50 eura – to samo znači da ste potrošili 50. Prava ušteda nije smanjenje cijene proizvoda, nego zadržavanje novca. No, trgovci koriste manipulativne termine kako bi nas uvjerili u suprotno“, objašnjava Uzelac, prenosi Mondo.

Razni su trikovi
Osim jezičnih manipulacija, trgovine koriste i niz trikova kako bi nas podsvjesno potaknule na kupovinu. Uzelac ističe da su trgovački centri dizajnirani tako da kupce drže u stanju emotivne euforije.
„Dok šetate dućanom, vi ne razmišljate racionalno – zamišljate kako će određeni komad odjeće izgledati na vama, kako će se novi predmet uklopiti u vaš dom, kako ćete se osjećati s njim. Trgovci vas u tome dodatno potiču: nema satova koji bi vas podsjetili koliko dugo ste unutra, rasvjeta je intenzivna, prostor je dizajniran tako da se lako izgubite među policama. Čak se koriste i mirisima kako bi vam stvorili osjećaj ugode i potaknuli vas na kupnju. No, račun za takve impulse ne dolazi odmah – financijski efekti vidljivi su tek nakon nekoliko mjeseci, kada shvatimo koliko smo zapravo potrošili“, upozorava Uzelac.
Vatrogasac upozorio na vrlo opasnu metodu punjenja mobitela: Puno ljudi to radi, a može nastati kaos
Svjesnost o ovim trikovima može pomoći da racionalnije upravljamo svojim novcem i donosimo promišljenije odluke prilikom kupovine. Jer, prava ušteda nije u tome da nešto kupimo jeftinije, već u tome da ne kupimo ono što nam zapravo ne treba.