Inače popularna turistička destinacija zjapi prazna: Turisti je zaobilaze zbog jedne stvari

Turska, donedavno poznata kao meka za turiste željne sunčanog odmora po razumnim cijenama, suočava se s ozbiljnim izazovima. Zbog sve viših cijena i sve češćih kritika na račun ponude i kvalitete usluge, zemlja gubi na atraktivnosti, a ljetovališta ostaju sve praznija.
Iako se desetljećima smatrala isplativom alternativom europskim destinacijama poput Grčke i Španjolske, aktualni trendovi ukazuju na značajan pad interesa. Prema pisanju britanskog Expressa, smanjenje broja gostiju i poluprazni hoteli posljedica su znatnog povećanja troškova unutar same zemlje.
Nekad jeftino, danas – preskupo
Prema najnovijim podacima iz industrije, Turska sve više gubi imidž povoljnog izbora za godišnji odmor. Cijene smještaja u popularnim mjestima poput Bodruma i Antalije skočile su do razine koja je usporediva s cijenama u špici sezone na Mediteranu – ali bez jednakog standarda.
Prosječan obiteljski odmor u turskim ljetovalištima sada može stajati više od 3.000 eura, dok se sličan aranžman u Grčkoj kreće između 1.700 i 2.100 eura – što sve više turista navodi da biraju upravo grčke otoke i obalu.

Stručnjaci upozoravaju: Turska više nije konkurentna
Kivanc Merić, predsjednik udruženja turističkih agencija iz Izmira, ističe da je inflacija, zajedno s nesigurnim gospodarskim prilikama, glavni razlog rastućih cijena. On upozorava kako je Turska izgubila ključnu prednost – dobru cijenu za prihvatljivu kvalitetu.
„Turisti jednostavno biraju destinacije gdje za isti novac dobivaju bolju uslugu i ugodnije iskustvo“, kaže Merić.
Prema podacima iz prve polovice 2025., broj dolazaka turista smanjen je za 0,15 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine – što je dodatni pokazatelj sve slabijeg turističkog zamaha.
Hrvatica upala u golemi problem s dečkom: 'Živimo skupa, a pogledajte što on radi po cijele dane'
Zaključak: Vrijeme je za redefiniranje strategije
Ako Turska želi zadržati svoje mjesto na turističkoj karti Europe, nužno je preispitati odnos cijene i ponude. U suprotnom, povoljne europske destinacije – koje nude više za isti iznos – nastavit će privlačiti goste, ostavljajući turska ljetovališta ispod očekivanih kapaciteta.