Nitko nije ocrnio hrvatsko nacionalno blago kao oni: 'Mi se u NP Krka više ne vraćamo'

Nacionalni park Krka, jedan od najpoznatijih prirodnih bisera Hrvatske, svake godine privuče više od milijun posjetitelja iz cijeloga svijeta. Ikonični sedreni slapovi, poput Skradinskog buka i Roškog slapa, glavne su atrakcije koje godinama oduševljavaju posjetitelje. Međutim, posljednjih mjeseci sve se češće čuju kritike – osobito na račun visokih cijena, loše organizacije i nedostatka informacija.
U razdoblju visoke sezone (lipanj – kolovoz), cijena ulaznice doseže 40 eura, što je za mnoge turiste – osobito strane – razlog za prigovor. Premda većina recenzija na TripAdvisoru ostaje pozitivna, s čak 2763 ocjene “odličan” i 1413 “vrlo dobar” od ukupno 5521 komentara, zabrinjava porast negativnih ocjena, osobito tijekom lipnja 2025. kada su samo dva posjetitelja dodijelila ocjenu “odličan”, dok ih je pet dalo “nedovoljan”, prenosi Dnevno.hr.
Preskupa ulaznica za kratku šetnju: “Sat vremena hoda i ništa više”
Brojni turisti izražavaju nezadovoljstvo zbog nesrazmjera između cijene i sadržaja. Tako jedan posjetitelj iz Australije piše:
“Ulaznice su daleko preskupe za ono što zapravo vidite – sat vremena hoda ispred vodopada. Brod se dodatno plaća, dosadan je i neudoban. Cola je 5 eura, WC 1 euro, a izbor hrane vrlo ograničen.”
Slične riječi dolaze i od gosta iz Londona, koji piše da je Krka precijenjena, osobito ako su posjetitelji prethodno bili u Nacionalnom parku Plitvička jezera. Navodi kako je opći dojam u Hrvatskoj da se od turista pokušava “izvući što više novca”:
“Hrvatska je prekrasna zemlja, ali cijene su izmaknule kontroli. Sve se svodi na oderavanje turista.”

Razočaranje brodovima, informacijama i logistikom
Više posjetitelja žali se i na lošu organizaciju prijevoza i slab informacijski sustav unutar parka. Jedan gost ističe:
“Za svaki trajekt morate nadoplatiti još 15–20 eura. Informacija nema nigdje, jedini besplatni trajekt vodi vas na blatnjavu plažu. Redovi su neorganizirani, a ljudi bez reda ulaze prvi. Organizacija je užasna.”
Drugi dodaje: “Stigli smo na pristanište u 13:50 za brod koji je trebao krenuti u 14:00. Nije došao. Čekali smo do 14:35. Nema dovoljno brodova. Priroda je divna, ali logistika nedostojna nacionalnog parka.”
Problemi s WC-ima, oznakama i lošim iskustvima s osobljem
Nekolicina turista osvrnula se i na nedostatak higijenskih uvjeta i neadekvatne sanitarne čvorove, što posebno zabrinjava u srcu turističke sezone:
“Ženski WC bio je zatvoren, a privremeni nije ispunjavao ni osnovne higijenske uvjete. Sramota.”
Na putu između Lozovca i Skradina neki su doživjeli frustraciju jer karte nisu bile valjane za povratnu vožnju iz suprotnog smjera:
“Došli smo u Skradin s djetetom od šest godina. Nisu nas pustili na brod jer smo karte kupili na drugom ulazu. Morali smo ponovno pješice, što je bilo naporno i frustrirajuće.”
Hrana skupa, kvaliteta upitna: “Za sendvič samo kruh – i još su nam prijetili osiguranjem”
Kritike nisu zaobišle ni ponudu hrane i pića u Parku. Posjetitelji navode da su cijene previsoke, a kvaliteta razočaravajuća:
“Za WC 1 euro, sendvič 7 eura, koji je zapravo samo kruh. Kad sam tražio još šunke, odnijeli su sendvič i više ga nisu vratili. Na kraju su sve naplatili, a kad smo se pobunili, osoblje nam je prijetilo osiguranjem.”
Ukupan račun za dva piva, hot dog i nepojedeni sendvič – 32 eura.

Prekrasna priroda u sjeni loše organizacije
Iako nitko ne osporava prirodnu ljepotu Krke, koja ostaje neosporna i dojmljiva, sve je više onih koji smatraju da je iskustvo boravka nedoraslo cijeni koju plaćaju.
Zajednički nazivnici negativnih recenzija su: visoka cijena ulaznica, neadekvatna logistika i prometna organizacija, manjak informacija i oznaka unutar parka, skupi i upitno kvalitetni ugostiteljski sadržaji, sanitarni uvjeti nedostatni za broj posjetitelja.
Za posjetitelje koji ipak žele vidjeti Krku, mnogi preporučuju dolazak izvan sezone, kada je ulaz samo 7 eura i kada se mogu izbjeći najveće gužve.
“Ako baš morate, dođite izvan sezone. Rano ujutro, u proljeće ili jesen, priroda će vas osvojiti – bez redova, bez buke i s više mira za doživljaj koji Krka zaslužuje.”