U Hrvatskoj ista šunka košta 119 eura, dok je u Njemačkoj duplo jeftinija: 'Spasite se javne sramote'

Platforma „Halo, inspektore“ posljednjih je godina izrasla u jedno od najposjećenijih internetskih odredišta za prijavu različitih nepravilnosti u trgovinama, ugostiteljskim objektima i drugim uslužnim djelatnostima.
Svakoga dana građani ondje objavljuju svoje primjedbe – od prigovora na previsoke cijene i lošu kvalitetu proizvoda, do neispravnih deklaracija, skrivanja poskupljenja i drugih tržišnih nelogičnosti.
Zahvaljujući toj platformi, kupci na jednostavan način mogu ukazati na probleme i pridonijeti većoj transparentnosti i odgovornosti na tržištu.
Skupocjena šunka
Sada upozoravaju na šunku iz Kauflanda, koja u Hrvatskoj košta 119,99 eura, dok je u Njemačkoj 69,99, a na akciji i duplo jeftinija, 59,99 eura: "EVO KAKO NAM SE „KAUFLAND“ SMIJE U LICE! Kao da se sve ponavlja. Prije dvije godine intenzivirala se priča o usporedbama cijena proizvoda u istom stranom trgovačkom lancu koji isti proizvod u Hrvatskoj prodaje često i po duplo većoj cijeni u odnosu na, recimo, matičnu zemlju iz koje dolazi. K tome, državi koja je također u EU…
Onda je, kao što znate, sve eskaliralo krajem prošle i početkom ove godine. Hrvatski potrošači su po prvi put snažno i beskompromisno digli svoj glas protiv takve diskriminatorske prakse. I ne samo zbog toge već i zbog cijena koje su podivljale. Pokrenuo se, do tada u EU, a i šire, neviđeni otpor potrošača pod nazivom #bojkot trgovačkih lanaca. Po prvi se put snažno čula poruka potrošača koji su postali snaga ovog društva. Bilo je to u petak, 24. siječnja 2025.
I, eto, još malo pa godišnjica…I novi podsjetnik o tome što misle strani trgovački lanci o hrvatskim potrošačima. A misle upravo ono što mnogi govore: to su snobovi. Ako nisu snobovi koji će u inat drugima kupiti (pre)skupi proizvod, onda smo mi za njih – naivne budale! Ne vjerujete?", počeli su.
Ogromna razlika
"Onda pogledajte stranicu 17. u njemačkom katalogu njemačkog trgovačkog lanca pod nazivom Kaufland gdje se nudi ista suha šunka "Jamon Serrano", pod istom trgovačkom markom. U Njemačkoj, tamošnjim potrošačima, tu šunku prodaju po cijeni od 69,90 odnosno s popustom 59,90 eura. U Hrvatskoj u isto vrijeme isti taj Kaufland pod "Božićnim delikatesama" tu istu šunku pod oznakom prodaje za „SAMO 119,99 eura“!?! Dakle, točno 100 posto skuplje!
A vi, dragi naši potrošači, budite i dalje glupavi i naivni, pomalo snobovi i glumci pa slijedite manipulativne reklamne kampanje i slijepo slušajte što vam poručuju manageri Kauflanda: „Beeee, beeeeee… ajmo ovčice naivne, navalite, samo malo pa nestalo. Kupujte, kupujte i kupujte duplo skuplje od njemačkih potrošača jer vi ste glupe i neinformirane ovce koje ponovno nasjedate na naše reklame. Beee….beeee“!
U Njemačkoj su potrošači skužili kako je Milka smanjila težinu svojih čokolada sa 100 na 90, odnosno 80 grama, s time da nije istovremeno smanjila i cijenu tih čokolada (shinkflacija!), pa se cijela Njemačka digla na noge i bojkotirala kupovinu popularne čokolade", nastavili su.

Pozivaju na bojkot
"Da vidimo sada, dragi naši potrošači, i domaći strani, hoćete li kupiti tu basnoslovno duplo skuplju suhu šunku s kojom ćete se kao budale i snobovi hvaliti po svojim domovima i vikendicama ili ćete reći jedno veliko i snažno NE!? Odluka je na vama.
Mi za razliku od drugih nismo ovce, već i po definiciji koju su osmislili Amerikanci, spadamo u skupinu koja se zove „psi čuvari“ (engl. Watchdog) koji čuvaju svoje stado od pohlepnih i prijetvornih „vukova“. Ali odluka je na vama: #bojkot kupovine te šunke ili ne. Podijeli. Možda nekome i pomognete s ovom informacijom… I spasite od javne sramote. I poniženja", zaključili su.