Ana je sjela na svoje mjesto u avionu, a onda je pogledala kroz prozor i smrznula se od straha

Zamislite da sjednete u avion i ugledate potpuno napuknut prozor tik iza sebe. Upravo to dogodilo se Ani Savin (39) na letu Wizz Aira iz Londona prema Rumunjskoj, a prizor je izazvao paniku među putnicima i višesatno kašnjenje. Snimka napuklog prozora, privremeno “popravljenog” trakom, proširila se društvenim mrežama i otvorila brojna pitanja o sigurnosti u zraku.
Putnica uočila napukli prozor
Incident se dogodio 28. kolovoza na letu iz Luton Airporta prema Bacău Airportu. Ana Savin, koja živi u Londonu, odmah je nakon ulaska u kabinu primijetila da je prozor u redu iza nje potpuno napuknut.
„Prozor je već bio razbijen kad smo ušli, nitko od posade nije objasnio što se zapravo dogodilo“, rekla je Savin, dodajući da je let kasnio gotovo četiri sata.
Snimka koju je objavila pokazuje da je napukli prozor privremeno osiguran trakom, što je dodatno zabrinulo dio putnika koji su se pitali koliko je sigurno letjeti u takvim uvjetima.

Reakcija aviokompanije
Na upit medija, glasnogovornik Wizz Aira objasnio je da putnici nisu bili u opasnosti:
„Iako nekima to može izgledati zabrinjavajuće, prozori zrakoplova sastoje se od više slojeva iz sigurnosnih razloga. Unutarnji sloj ima samo dekorativnu funkciju, dok su vanjski izrađeni od posebno ojačanog materijala. Napukli sloj prikazan u videu ni na koji način nije utjecao na sigurnost leta ili putnika“, poručili su iz kompanije.
Dodali su i da je oštećena staklena ploča zamijenjena istog dana.

Gotovo četiri sata čekanja
Iako je Wizz Air kasnije incident okarakterizirao kao „tehnički problem u kabini“, putnici su na polijetanje čekali gotovo četiri sata. Nije precizirano koliki dio tog kašnjenja otpada upravo na problem s prozorom.
Ovaj događaj stiže u trenutku kada se sve više govori o uvjetima u zrakoplovima. Naime, stručnjak za putovanja i direktor platforme Busbud, LP Maurice, upozorio je da putnici trebaju biti posebno oprezni s – avionskim dekama.
„Na tipičnim dugolinijskim letovima, pokrivači i jastučnice peru se na 60°C do 90°C s peroksidom, suše na visokoj temperaturi i pakiraju u zapečaćene plastične vrećice. Ako na sjedalu pronađete ovako zapakiran predmet, znači da je upravo opran“, objasnio je za Fodor’s Travel.
No, Maurice upozorava i na drugu praksu: „Ako se zrakoplov mora brzo okrenuti, a prethodni let kasni, osoblje često ostavlja deke koje izgledaju nekorišteno. Samo ih presaviju i vrate na sjedalo, nadajući se da putnik to neće primijetiti.“
Letovi avionom uskoro bi mogli postati dramatično strašniji: 'Očekujte više snažnih mikroeksplozija'
Upozorenje za sve koji lete: Zrakoplovi će uskoro sve češće upadati u opasne turbulencije