Bračni par ostao bez životne ušteđevine: Javili su se na poziv s nepoznatog broja

Internet prevare sve su češće i sofisticiranije, a napadači koriste razne trikove kako bi iznudili osobne podatke, financijske informacije ili novac. Iako se mnogi smatraju dovoljno opreznima da ih ne mogu prevariti, stvarnost je da i najpažljiviji mogu pasti u zamku.
Takav slučaj doživjela je Amelia Mandeville-Marinaro, koja je zajedno sa suprugom Peteom ostala bez cjelokupne životne ušteđevine. U emocionalnom videu na TikToku, Amelia je opisala kako su nasamareni, priznajući da su napravili niz grešaka.
"Prevareni smo i znamo da smo izgubili svoju ušteđevinu, što je zastrašujuće jer sam na porodiljnom dopustu. No, željela sam snimiti ovaj video kako bi drugi naučili iz naših grešaka. Znam da će ljudi reći: ‘Kako ste mogli biti tako naivni, to je očita prevara!’, ali ponekad jednostavno ne prepoznaš prijevaru u trenutku kada se događa," ispričala je kroz suze.
@winnieandminnie0 ♬ original sound - winnieandminnie
Sve je počelo jednim pozivom
Prevara je započela kada je Pete primio telefonski poziv s nepoznatog broja. Glas s druge strane linije tvrdio je da je njegov bankovni račun hakiran te da hitno mora poduzeti određene korake kako bi zaštitio svoj novac. Pete je odmah poslao poruku Ameliji, obavijestivši je da je na telefonu i da pokušava riješiti problem.
Osoba s kojom je razgovarao inzistirala je da se bankovni podaci moraju hitno poslati kako bi se osigurao pristup računu. Amelia mu je povjerovala i poslala svoje podatke, no tada su se u njoj počele buditi sumnje – ako je banka zaista zvala, ne bi li već imala njihove podatke?
Sumnje su dodatno porasle kada joj je suprug rekao da mora odobriti uplatu jer osoba s kojom razgovara "premješta novac na drugi račun radi sigurnosti". Osjećaj nelagode postajao je sve jači, pa je provjerila stanje na njihovom online računu. No, umjesto očekivane poruke iz banke, dočekala ju je obavijest da ih banka trenutno ne kontaktira.
Pete ju je pokušao uvjeriti da je poruka s računa namjerno napisana tako da zbuni prevaranta koji im je, navodno, hakirao račun. No, unatoč svim alarmima u glavi, Amelia je ipak odobrila uplatu.
Novac je nestao – a s njim i osjećaj sigurnosti
Čim je potvrdila transakciju, shvatila je da je pogriješila. Cijela njihova ušteđevina nestala je u sekundi.
"Baš smo nekome upravo isplatili sav svoj novac… Bilo je glupo i naivno od nas," priznala je Amelia prije nego što je prekinula snimanje jer ju je svladala tuga.
Pete je naglasio da su prevaranti znali zapanjujuće mnogo detalja o njihovom računu, zbog čega su zvučali uvjerljivo. Amelia je u komentarima na TikToku objasnila da banka trenutno istražuje slučaj, te da se nadaju kako će ipak uspjeti vratiti svoj novac.
Lekcija za sve: Kako prepoznati prijevaru?
Ovaj slučaj još je jedan podsjetnik na opasnosti digitalnih prijevara. Lažni pozivi i e-mailovi često izgledaju ili zvuče vrlo uvjerljivo, a napadači koriste socijalni inženjering kako bi žrtve navele da same daju svoje podatke.
Stručnjaci savjetuju da nikada ne dijelite osobne podatke telefonski ili putem e-maila, čak i ako sugovornik zvuči uvjerljivo. Banke nikada neće tražiti vaše podatke ili tražiti da prebacite novac na drugi račun. Ako primite sumnjiv poziv, prekinite razgovor i izravno kontaktirajte svoju banku na službeni broj.
Amelijina priča možda je tragična, ali može poslužiti kao upozorenje svima koji misle da se njima tako nešto ne može dogoditi.