Hrvat ostao zapanjen cijenom popusta u popularnom dućanu: 'Tko ne pazi, plati više za manje'
Trgovci imaju pravila po kojima određuju cijene proizvoda koje prodaju, neka su čak propisana zakonom, ali većina je podložna promjenama na slobodnom tržištu. Svaki trgovac formira cijene prema vlastitim procjenama prodaje, troškovima nabave, transporta te, ako je primjenjivo, proizvodnje.
Međutim, pri formiranju cijena često koriste trikove kako bi privukli kupce i natjerali ih da plate više. Često se susrećemo s "akcijskim" cijenama i "posebnim" ponudama koje ne moraju biti ono što se čine. Ponekad se cijene mijenjaju preko noći, a bilo je slučajeva kad bi neki proizvod poskupio od police do blagajne. No, što kada se nađu dvije različite cijene za isti proizvod?
Jedan Hrvat je na Redditu podijelio fotografiju iz popularnog trgovačkog lanca koja je izazvala zanimanje kod mnogih. Fotografija prikazuje dvije deklaracije s cijenama za isti proizvod - hrenovke Gurmanika od 500 grama. Na jednoj deklaraciji, istaknuto je da pakiranje od 500 grama košta 2,39 eura, uz napomenu da je cijena za kilogram 4,78 eura.
No, na drugoj deklaraciji piše da kilogram tih hrenovki košta 2,69 eura, uz dodatak da je to cijena za jedan komad. Ova razlika u cijenama zbunila je kupce i potaknula raspravu o transparentnosti i jasnoći označavanja cijena proizvoda. Muškarac je lijepo pitao korisnike Reddita da mu objasne o čemu se radi.
Treba paziti
"To su dva različita proizvoda, premda su ista, ali nisu. Jedno je 500 grama pakiranje, a drugo je 1000 grama. Vidiš da i barkod nije isti. Tko nije pažljiv, plati više za manje, i da, trajno niska cijena za proizvod od 500 grama. Ljudi su danas previše u žurbi i traže što je na akciji, ubace u košaru i idu dalje. To je trgovinama i cilj, da gledaš akciju, a ne količinu", komentirao je jedan Hrvat.
Znanstvenici tvrde ako imate ovu osobinu može značiti da ste iznadprosječno inteligentni
"Može biti da je samo faktor ljudske greške (vjerojatnije), ali postoji i nešto što se u psihologiji i marketingu zove ‘decoy pricing’ (mada bi ovo bilo neki krnji oblik). Pogledaš oba proizvoda i misliš: ‘Ha, kako su glupi, pa naravno da ću onda kupiti ovaj od kilograma za iste novce! Al’ sam ih sje*ao’, a u biti oni dobro zarađuju na oba proizvoda, samo su te psihološki uvjerili da kupiš ovaj drugi (umjesto bilo kojeg drugog) jer misliš da si naletio na dobar ‘deal'”, dodao je drugi.
Treći pak veli: "To ti znači da pakiranje i prijenos koštaju više od samog sadržaja. Pojednostavljeni primjer: zato jer je sam sadržaj tvornički škart koji košta 30 centi po kilogramu. Prijevoz, skladištenje i sve ostalo košta jedan euro po komadu. paket od jednog kilograma košta 1,30 eura, a od pola 1,25 eura. Također, cijene se ne formiraju isključivo po vrijednosti robe, već i po potražnji. veća je potražnja za pakiranjima od pola kilograma i na njih dignu maržu".