Hrvat uočio na sve češći 'trend' varanja u dućanima: 'Cijena ostaje ista'
![pexels-pixabay-264636 (3) (1)](https://klik.hr/upload/user/1280x2000/c2ee517ab2b7f1899336c585ae69292c.jpg)
Ove male, pomno osmišljene taktike nisu nužno varanje u klasičnom smislu, ali su daleko od slučajnosti. Svaka postavka u trgovini, od postavljanja proizvoda na određena mjesta do načina na koji su cijene prikazane, dio je većeg plana da se potrošači podsjete na svoje želje i potrebe koje možda nisu ni svjesno prepoznali.
Od zvukova, mirisa, svjetlosti pa sve do opuštenog razgovora s prodavačima, svaki element prodajnog prostora pažljivo je dizajniran kako bi usmjerio naše odluke prema tome da nešto kupimo – bilo da je to impulzivna kupovina, emocionalna reakcija ili, pak, uvjerenje da nam nešto stvarno treba.
Trgovci znaju da su mali trikovi moćni, i tako pomno manipulišu našim ponašanjem, koristeći naše psihološke sklonosti kako bi nas natjerali da kupimo više nego što smo planirali.
Finish shrinkflacija sa 1600g na 1300g
byu/Preguzz inhrvatska
Sve popularnija 'shrinkflacija'
Iako nas možda neće direktno prevariti, postoje načini na koje se osjećamo poput "žrtava" u cijelom tom procesu, zbog čega je važno biti svjestan tih trikova kako bismo mogli donijeti bolje odluke u trgovinama.
O malim 'prevarama' trgovaca pisalo se i na Redditu, gdje je jedan Hrvat upozorio na smanjivanje gramaža pakiranja, takozvana 'shrinkflacija': "Finish tablete shrinkflacija s 1600 grama na 1300 grama", objavio je uz fotografiju kao dokaz.
Sjajna opcija za veliku uštedu: Od samo dva sastojka napravite prirodan omekšivač
U komentarima su se javili brojni Hrvati, a jedna je korisnica Reddita napisala: "Joj nemrem naći fotku Violeta toalet papira kako je izgledao prije, a kako sada i da su skraćivali rolu za dobrih centimetar. Hrpa toga je podleglo shrinkflaciji."