Hrvatica pokrenula dosta podcijenjen biznis i posao joj cvate: 'Uskoro ću se proširiti na još dvije ili tri lokacije'

Znaju otprilike svi što znači biti poduzetnik u Hrvatskoj. Država uglavnom učestalo radi protiv vas, kao i konkurencija, osim one zdrave dakako. Ljudi na vas gledaju kao na "još jednog u nizu onih čiji će posao propasti", no je li u suštini to baš tako? Pa u nekim slučajevima i nije. Razgovarali smo, eto, s poduzetnicom Evom Pavić koja je nedavno pokrenula, kako se do sada pokazalo, iznimno uspješan biznis.
Eva je pronašla zanimljivu nišu i otvorila, prvi u nizu, nail salon te se iznimno potrudila da on bude najsuvremeniji i što je više moguće komforniji. Eva je u ovaj posao ušla tek nakon što je bila dugogodišnji klijent jednog takvog salona i salona sličnog tipa. U posao je ušla hrabro i smatra kako tržištu može ponuditi nešto bolje. A mi moramo priznati da je u tome i uspjela.
"Ove godine pokrenula sam Nail Lab, prvi u planiranom nizu salona za nokte. U to sam ulazila kao netko tko je dugogodišnji klijent salona za nokte, točnije najčešće kozmetičkih salona koji ujedno nude i te usluge, i koji s velikim poslovnim iskustvom i jakim obrazovanjem iz poslovne ekonomije misli da može na tržištu ponuditi nešto bolje a svakako značajno drukčije", govori nam poduzetnica Eva Pavić.
'Moram prihvatiti pravila igre'
Eva kaže kako je imala hrpu pretpostavki i da su neke su bile kirurški precizne, a priznaje i kako je s nekima "fulala 'ceo fudbal'".
"Iako su mnoge ideje izvrsne, najvećim dijelom isprobane na zapadu, ipak će morati pričekati. Time mislim da ono što sam htjela provoditi od početka nije moguće jer su sadašnji klijenti godinama, ponekad i destljećima, odgajani na trenutnom tržištu i 'razumiju' samo te usluge, tu razinu, tu komunikaciju, taj odnos", govori nam Eva o jednom od problema s kojima se suočila i potom nastavlja.
"Odnosno, ja ipak moram prvo prihvatiti trenutna pravila igre a kasnije, nakon par godina i još većeg broja salona, polako početi gurati svoju politiku. A koja je ipak orijentirana prema potrošačima, imati njih na prvom mjestu, i shvatiti da je ovo prvenstveno uslužna djelatnost. Povrati novca, reklamacije, ljubaznost, ljubaznost, ljubaznost i ljubaznost su daleko najvažnije, i da, to je često toliko nepojmljivo u ovom poslu na ovom tržištu", naglašava Eva.
'Krojila sam salon kakav je meni trebao, ali...'
Eva nam je potom pružila detaljan i opsežan uvid u ono čime se bavi, što sve nudi i kako stvari funkcioniraju. I brzo smo shvatili koliko je ovaj posao podcijenjen i to u svakom kontekstu, od toga koliko naporan i težak može biti, a opet koliko može biti zabavan, cool i na koncu - isplativ!
"Pa krenimo na glavne zanimljivosti - one su baš cool, bez obzira kojeg ste spola, roda ili broja. U salonu se nude usluge manikure gel, trajni lak, običan lak, manikura bez lakiranja i estetske pedikure trajni lak, običan lak, bez lakiranja. Ovo je samo estetska pedikura, estetsko uljepšavanje noktiju i brušenje zadebljane kože na tabanima. Nisam htjela da nakon završenog tečaja djelatnice rade zahvate i koriste alate za posao za koji se inače školuje godinama. Zakon mi to i omogućava ali ja sam, što se nogu tiče, orijentirana na redovno održavanje estetike a za sve ostalo neka se ide na medicinsku pedikuru. Bolesti i trajna kronična stanja trebaju njegu druge vrste. Jednostavno je drugi nivo", priča Eva i zatim nastavlja.
"Prva u nizu mojih pogrešnih pretpostavki odnosi se upravo na tu pedikuru. Jer ja sam krojila salon kakav bi meni u životu trebao pa sam gledala prosječne klijentice kao sebe. Ja sam pedikuru radila u najduljem razmaku svakih šest tjedana. Bez obzira na petke i svetke, godišnje doba, horoskopske znakove, retrogradni merkur ili trendove. Zašto uvijek želim imati uređena stopala? Jer se tako odlično osjećam. Kad imam loše dane, a imam ih, ali ispod deke proviri uredan palac s lijepo nalakiranim noktom prisjetim se ok, nije sve tako crno", šali se malo Eva, pa nam govori dalje.

Neki dolaze samo ljeti
"Ali ja nisam prosijek. Ok, ne trebaju noktići na nogama biti nalakirani da bi bili uredni. Ima sigurno veliki broj žena koji rade pedikuru i tijekom čitave godine, ali ne lakiraju nokte. Opet pogrešno. Žene koje uopće rade pedikuru van sezone sandala su u manjini. Najveći broj klijentica pedikure, bez obzira lakiraju li nokte ili ne, rade to isključivo tijekom ljetnih mjeseci. Znači, samo kad se stopala vide. Osim toga nikad nisam mogla pretpostaviti koliko žena radi samo pedikuru, a ne i manikuru", rekla je Eva i nastavila analizirati.
"Zbog posla, zbog navika, zbog financija, zbog čega god. Ne znam, kad saznam točne razloge potkrijepljene brojkama, a ne 'rekla/kazala' govorit ću i o tome, ova analiza naravno postati će relevantnija kad ćemo imati čitavu godinu za usporedbu, a još bolja nakon dvije ili tri. No, postoji dakle veliki broj žena koje ne samo da rade pedikuru samo van sezone sandala već i samo rade pedikuru", naglašava Eva i potom pojašnjava zašto je to toliko važno.

Zanimljiva situacija s prometom
"Ne djeluje kao neka značajna informacija, ali kad se to vidi u prometu onda je slika drukčija. Pa evo par brojeva uz važne napomene. Salon je otvoren 8. svibnja 2023., prvi tjedan sve je bilo besplatno, a naredna dva je sve bilo 50 % standardnog cjenika, zato nije baš dobro gledati svibanj. Kolovoz sam uzela kao referentni mjesec, zato je on 100 % kolovoz, to je treći mjesec poslovanja, ako ignoriramo svibanj, i unatoč dva velika praznika i jeku sezone godišnjih odmora odabrala sam ga kao referentni", govori Eva i zatim nam pruža uvid statistiku.
Ukupan promet u odnosu na kolovoz 2023: svibanj 19.14 %, lipanj 87.05 %, srpanj 106.04 %, kolovoz 100 %, rujan 80.52 %, listopad 74.2 %, studeni 85.39 % i prosinac 97.42 %.
"E sad, za prosinac su mi najavljivali, logično, da će ubijati. Pucati će sve po šavovima, nećemo znati gdje smo. Domjenci, blagdani, doček. No u odnosu na studeni i nije neka ludnica. Jest pojačan, ali ne tako kako se najavljivalo. No djelatnice su prošla dva tjedna radile kao sumanute", nadodaje Eva i zatim se pita.
"Koji je zaključak nekoga tko vidi sve termine i prati ih dnevno? Da, malo je porastao promet u prosincu. Ali najveći dio te 'ludnice' nije zaista povećanje broja usluga već kad te usluge ljudi obavljaju. Prva polovica prosinca bila je jako tiha i mirna. Sve klijentice koje ne rade nokte redovito odlučile su to napraviti čim kasnije u prosincu. I eto, još jedna pretpostavka otišla u dim", veli Eva i potom nas vraća na temu.
Utjecaj klimatskih promjena
Pružila nam je potom uvid u podatke o omjeru pedikura i manikura u prometu, po postocima. U svibnju je tako imala veći omjer pedikura u odnosu na manikure 51.9 - 48.1 posto, a trend u kojem je blago dominirala ova vrsta usluge nastavio se i u lipnju i u srpnju (51.47 % - 48.53 % i 50.47 % - 48.53 %). No, od kolovoza se stvari mijenjaju i sve do kraja godine manikura im je bila iznimno dominantna, posebice u prosincu kada je omjer pao na 8.84 - 91.16 posto u korist manikure. No, Evu to, očito, ne brine previše.
"Ne znam može li pasti ispod trenutnih 8,84 %, a i ako padne pad neće biti dug pa time ni prebolan. Pa je sad vrijeme da detaljnije objasnim još jedan 'fun fact'. A to je spomenuta 'sezona sandala'. Da, ta sezona je dijelom određena lijepim vremenom. Pretpostavljate, sunce izađe, nema previše kiše, čarape zaboravimo, sandalice na nogice i to je to. Radi klimatskih promjena to više nije svibanj već je lipanj. Jer bitan je i broj dana kad možete nositi sandala, tri dana bez kiše u jednom tjednu nisu dovoljna. Sezona staje na isti način, srećom imali smo dugo ljeto, pa je tek listopad zadnji mjesec značajnog pada pedikura", pojašnjava Eva i onda ističe još jednu zanimljivost.

"Međutim, postoji osim vremena navodno još jedan bitan faktor koji 'otvara sezonu sandala'. A to je Uskrs. Kako? Zašto? Pa recimo ovako, sad smo bili u najveselijem i najrastrošnijem razdoblju u godini. Nakon toga slijedi poslovično depresivan, škrt, mršav, siječanj. Veljača nas sve iznenadi svojim dolaskom, ali i prolaskom. U ožujku se pomalo budimo, ali nema buđenja za glavna događanja za koja se žene posebno uređuju. Dijelom radi vremena ali dijelom radi Uskrsa, točnije radi 40 dana korizme koja tom Uskrsu prethodi. U tom periodu nema krstitki, krizmi, svadbi, nema ničeg 'velikog'. Ove godine Uskrs dolazi jako rano (31. ožujka op.a.) što može značiti da će se promet dizati već u travnju, ali u svibnju čak i uz kiše kreću pedikure", iznijela je svoju pretpostavku Eva, ali svjesna je da je to tek pretpostavka.
"Zašto navodno? Jer ne znam, daleko smo još od prve godine poslovanja", poentira Eva.
Dodatne pogodnosti i predviđanja
Eva je, tako, odlučila svojim klijentima pružiti i dodatne pogodnosti. "Od 15. listopada 2023. do 15. travnja 2024. godine vrijede loyalty kartice gdje za tri napravljene manikure, sve osim basic, na poklon dobiju besplatnu estetsku pedikuru, nebitno kakvu, da klijenticama koje dolaze zimi na manikuru pomognemo da se odluče i na lijepa stopala. Od sad pa do 31.03. vrijedi posebna akcija (ili do isteka 'zaliha') za pretplatu na godišnje neograničene manikure", priča Eva pa pojašnjava zašto je odlučila tako raditi.
"Računala sam u prosjeku koliko bi žene trošile na gel, koliko na trajni lak, koliko na običan lak, ako bi išle redovito. To je uvijek između 610-680 eura kroz godinu dana nekim uobičajenim tempom rasta noktiju. U Nail Labu cijena je 400 eura. Samo u siječnju je 350 eura. Prvim dolaskom se godišnja pretplata aktivira i traje 365 dana. Uvijek vrijedi i dodatna loyalty kartica gdje je na istih pet odrađenih tretmana šesti besplatan", pojašnjava Eva i potom iznosi svoje planove.

"Promet salona u srpnju i kolovozu 2024 mora biti barem duplo veći od 2024. godine. Siječanj, veljača i ožujak trebaju bit će na razini studenog, travanj je lagani rast, svibanj jači a lipanj već mora biti jedan od tri najjača sezonska mjeseca prilagođavanje poslovanja s obzirom na najtraženiju uslugu i njezinu veliku sezonalnost, pedikuru", zaključuje Eva i spominje nam za kraj kako planira otvoriti i drugi, pa onda i treći Nail Lab.
Sve dodatne informacije potražite na službenoj stranici Nail Laba ili na njihovim profilima na TikToku, Facebooku i Instagramu.