Kada odgovoriti na društvenim mrežama, a kada to ne učiniti
U takvim slučajevima se često pokazuje da je 'ne odgovoriti odličan odgovor i često najmoćniji odgovor. Ta osoba želi vašu pažnju i vi im je ne pridajete.' Navodi Michele Borba, psihologinja obrazovanja i autorica knjige Thrivers. 'Cilj im iskoristiti vas i preuzeti vašu platformu. Ako im odgovorite, pogotovo na način da ih posramite, vi ćete izgubiti kredibilitet i naći se u položaju da morate braniti svoje stavove i odgovore.'
Doktor Sameer Hinduja, jedan od direktora Centra za istraživanje Cyberbullyinga, navodi da 'kada odgovorimo nekome tko nas pokušava uvrijediti, pokazujemo da nam je stalo do njihovog mišljenja. I tada im dajemo moć da proglase nas i naše stavove ništavnima.'
Ne odgovarati na takve očite klopke društvenih medija može biti najbolji način da pokažete svoju snagu i snagu svojih argumenata, svakako puno bolji od trošenja svog dragocjenog vremena i energije na beskorisne svađe. Ako želite drugu osobu uvjeriti u snagu svojih argumenata, studija objavljena u časopisu Psychological Science je pokazala kako je pisanje stavova puno manje efikasno od razgovora s drugom osobom jedan na jedan. Dakako, ovo najbolje funkcionira ako je u pitanju osoba koju poznajete ili o čijem vam je mišljenju stalo.
Prije odgovora je također dobra ideja pričekati nekoliko minuta da se smirite – impulzivni odgovori na društvenim medijima su pokazatelj da su pojedinci uspjeli u naumu da vas izazovu. Psihoterapeut Ulash Dunlap iz San Francisca preporučuje da 'ako vas netko obezvređuje ili vas zlostavlja zbog vaših uvjerenja, jer želi dokazati da je u pravu a vi u krivu ili se kroz vas pokušava proslaviti, prekinite razgovor – bilo tako da prestanete odgovarati, bilo s korporativnim odgovorom na kritike: hvala vam na povratnim informacijama.'
Ako se nađete u takvom razgovoru i osjećate se bespomoćno, bitno je zapamtiti da vas najčešće osoba s kojom komunicirate ne poznaje i ne zna kakav je vaš život, s kojim ste se izazovima susreli i iz kojih razloga zastupate uvjerenja koja zastupate. S takvim je osobama, ako vam nije stalo, najpametnije samo prekinuti komunikaciju.
Ako je međutim u pitanju osoba koju poznajete i do čijeg vam je mišljenja stalo postavlja se pitanje kako odgovoriti? Michele Borba nudi jedan mogući pristup: 'Pitanje je kako ćete odgovoriti. Pokušajte ne posramiti drugu stranu, već s njom komunicirati s poštovanjem. Postoji više kutova gledanja na razna pitanja i najčešće su svi bitni. Ne postoji obveza da se složite po nekom pitanju, ali uložite trud da pokažete poštovanje prema tuđem stavu i ne namećete toj osobi osjećaj krivnje'.
Koji su razlozi zbog kojih drugi misle da imaju pravo tvrditi da ste u pravu ili vas podcjenjivati i uskratiti vam poštovanje? Michele Borba kaže da je 'na društvenim medijima lakše jer ih ne vidite. Izreći takve stvari licem u lice je ipak teže, pogotovo ako vas pokušavaju uvrijediti ili namjerno povrijediti.'
Hinduja preporučuje razvijanje strpljenja i deblje kože kao zaštitu od uvreda i pasivno-agresivnog ponašanja. 'Na taj način pokazujete da vas tuđe riječi, lajkovi ili komentari ne dodiruju. Vlastitu vrijednost ne crpite iz tuđeg mišljenja. Ako vas drugi vrijeđaju, potpuno ste u pravu kad ih blokirate, 'muteate' ili prijavite tako da ne upravljaju vašim online iskustvom.'
I vrijedi zapamtiti sljedeće, unatoč prividu privatnosti koje nam nude Facebook, Twitter i drugi: ako vlastite misli, stavove i intimu ne biste nužno izvikivali na javnom mjestu i podijelili s tisućama stranaca na glavnom gradskom trgu – zašto biste to učinili na mrežama?