POSTOJI I DANAS: Znate li koji je proizvod prvi dobio svoj barkod?
Izumitelj Joe Woodland nacrtao je prvi bar kod u pijesku u Miami Beachu, desetljećima prije nego što je tehnologija mogla realizirati njegovu viziju.
Kako i kada je nastao barkod?
Konkretnu ideju čitanja barkoda razvio je Bernard Silver 1948. Silver je bio nadahnut idejom predsjednika jednog od lokalnih prehrambenih lanaca koji je uputio jednog od zaposlenika da se upusti u istraživanje o mehanizmu koji će im omogućiti da vode ispravnu evidenciju o inventaru. Silver je u projekt uključio i svoga prijatelja Josepha Woodlanda.
Joseph Woodland ubrzo je počeo projektirati zamisao. Isprva je koristio tintu za crtanje linija na robi s promjenjivom širinom jer je ta tinta mogla zasjati kad je preko nje prošlo ultraljubičasto svjetlo.
Krajem listopada 1949., Silver i Woodland podnijeli su zahtjev za patent te ga primili 7. listopada 1952. U početku, kodovi su koristili tehnologiju bull's eye koja koristi nacrtane koncentrične linije prstena. Crtež je bio glomazan i uključivao je crtanje četiriju bijelih crta na crnoj pozadini.
Prvo skeniranje komercijalnog proizvoda
Lipanj 1974., Ohio, supermarket Marsh jedinstvena naljepnica crno-bijelih linija kakvu poznajemo i danas olakšala je kupnju deset paketa žvakaćih guma – Juicy Fruit čiji je proizvođač čikaška tvrtka Wringley Jr. Co.
Barkodovi koje su napravili Woodland i Silver možda su bili spremni za uporabu i ranije, ali prva komercijalna primjena započela je 1966. kada je Nacionalna udruga prehrambenih lanaca (NAFC) uputila proizvođače da postave sustave koji će ubrzati cjelokupni proces.
RCA je tada postavila opremu za skeniranje u svojim trgovinama u Krogeru u Cincinnatiju 1967. godine. NAFC je tada zatražila od tvrtke Logicon, Inc. da razvije sustav bar kodova koji će odgovarati raznim industrijama. Tvrtka je uspjela osmisliti prvi dio, a dva projekta iz 1970. godine nazvana su Univerzalni identifikacijski kod za namirnice (UGPC).
Međutim, tek 26. lipnja 1974., Wrigleyjeva Juicy Fruit žvakaća guma postala je prvi komercijalni proizvod čiji se barkod skenirao te označava početak olakšanog procesa trgovanja koji se zadržao do danas..
Nacionalni muzej američke povijesti Smithsonian čuva jedan od prvih 10 skenera koji su se koristili za skeniranje barkodova u američkim supermarketima. Iako je riječ o tehnologiji koja već ima svoje mjesto u muzeju i koje su zamijenile radiofrekvencijske oznake i QR kodovi, daleko je od zastarjele, te se i dalje široko koristi u maloprodaji i proizvodnji, kao i barkod!