Stručnjakinja otkrila kako najlakše do povišice: 'Evo što nikako ne smijete napraviti na razgovoru'

Strah od odbijanja, narušavanja odnosa s nadređenima ili osjećaj da „nije pristojno“ tražiti više novca često ih sprječava da progovore. No, prema riječima psihologinje rada Kristine Jevtić i poslovne konzultantice Tatjane Šokčić, pregovaranje o plaći nije nikakva iznuda, nego prirodan dio radnog procesa i profesionalne evaluacije.
Obje stručnjakinje, u razgovoru za Infostud, ističu da otvorenost i hrabrost često budu nagrađene, a pregovaranje o plaći treba gledati kao vještinu koja se razvija – a ne kao neugodan razgovor.
Ljudi su počeli stavljati crveni luk pokraj kreveta po noći: Uvjereni su da pomaže u ovome
Priprema je pola posla
Kristina Jevtić, direktorica SHL-a za Srbiju, naglašava da povišicu ne treba tražiti samo na temelju želje, već uz konkretne argumente i dokaze.
– Ključ je priprema i jasna komunikacija. Demonstrirajte svoj doprinos tvrtki kroz projekte koje ste završili, ciljeve koje ste premašili ili inicijative koje su donijele uštede i prihode. Usmjerite razgovor na to kako vaša uloga pomaže ciljevima tima i tvrtke, a ne na osobne potrebe ili usporedbe s kolegama – poručuje Jevtić.
Savjetuje i da zaposlenici odaberu pravi trenutak: nakon završetka važnog projekta ili tijekom formalne evaluacije učinka, te nikako kada je menadžer pod stresom ili tvrtka u krizi, prenosi Kurir.

Fleksibilnost otvara vrata dogovoru
Prema Tatjani Šokčić, direktorici Centra za ljudske resurse, jedan od najvažnijih pokazatelja profesionalnosti je spremnost na dijalog i fleksibilnost.
– Istražite prosječne plaće u svojoj industriji kako biste imali sigurnost i čvrste argumente. Ako povišica u tom trenutku nije moguća, razgovarajte o alternativama – od rada od kuće i dodatnih edukacija do bonusa ili slobodnih dana. Ponekad ti benefiti imaju jednaku ili veću vrijednost od same plaće – ističe Šokčić.
Hrvatica uvjerena da ju je vodoinstalater htio preveslati: 'Ja bi ti počupao sve cijevi iz zida'
Najčešće pogreške koje treba izbjegavati
Stručnjakinje upozoravaju na tipične zamke u pregovorima:
Usredotočenost na osobne probleme: „Trebam povišicu jer su mi troškovi porasli.“
Usporedbe s kolegama: „Moj kolega u uredu ima veću plaću.“
Ultimatumi: Prijetnje odlaskom bez stvarne namjere.
Emocionalni ton: Agresivan ili uvredljiv pristup.
Preuveličavanje zasluga: „Zaslužujem to jer sam ovdje X godina.“
Kristina Jevtić naglašava da menadžeri žele razgovarati o rezultatima i budućem potencijalu, a ne o tuđim plaćama.

Kako pregovarati poput profesionalca
Umjesto ultimatuma, Tatjana Šokčić savjetuje formulacije koje naglašavaju doprinos zaposlenika:
– Vjerujem da je moj doprinos značajan i voljela bih razgovarati o mogućnosti prilagodbe plaće.
Kristina Jevtić dodaje da je važno pokazati razumijevanje šire slike:
– Znam da naša organizacija ima prioritete i proračunske cikluse, ali voljela bih čuti vašu perspektivu i dogovoriti se o najboljem trenutku da ponovno otvorimo ovu temu.
Takav profesionalan pristup, poručuju stručnjakinje, otvara vrata dijalogu i pokazuje spremnost na kompromis – što poslodavci cijene jednako kao i sam radni učinak.