Volan vam se trese dok vozite? Stručnjaci otkrivaju uzroke – jedan može biti jako opasan

Primijetili ste da vam se volan trese dok vozite? Nemojte ignorirati ovaj znak! Iako neke vibracije tijekom vožnje mogu biti normalne, postoje situacije kada to znači da je vaš automobil u ozbiljnom problemu. Stručnjaci objašnjavaju najčešće uzroke, upozoravaju na one najopasnije i otkrivaju što trebate odmah učiniti kako biste izbjegli skupu štetu ili čak nesreću.
Zašto se volan trese i kada trebate reagirati
Moderna vozila dizajnirana su za glatku i stabilnu vožnju, čak i na cestama koje nisu savršene. Međutim, ako primijetite da vam se volan stalno trese, posebno pri određenim brzinama, prilikom kočenja ili skretanja, to je znak da nešto nije u redu.
Najvažnije je prepoznati kada se vibracije pojavljuju – pri malim, srednjim ili velikim brzinama, tijekom ubrzavanja, kočenja ili skretanja. Ako se problem ponavlja ili pogoršava, vrijeme je da svoje vozilo odvezete stručnjaku.
Gume i kotači: Najčešći krivci za podrhtavanje
Jedan od najčešćih uzroka podrhtavanja volana su nebalansirane gume i kotači. Balansiranje kotača podrazumijeva izjednačavanje ukupne težine sklopa gume i kotača kako bi se omogućilo njihovo glatko okretanje pri velikim brzinama. Ako je jedan dio gume teži, dolazi do vibracija koje se prenose na volan, prenosi Kurir.
Osim toga, problem mogu uzrokovati:
nejednako trošenje guma
oštećenje felge
zakrpane ili deformirane gume
Stručnjaci savjetuju redovito balansiranje kotača. Današnja tehnologija koristi sofisticirane senzore koji identificiraju tvrda mjesta na gumi, a mali utezi dodaju se na suprotnu stranu kako bi se eliminirala neravnoteža i spriječilo tresenje.

Kočnice: Kad vibracije znače opasnost
Ako se volan trese tijekom kočenja, problem je često u iskrivljenom ili oštećenom kočionom disku. Kod iskrivljenih diskova debljina površine nije ravnomjerna, što uzrokuje da se papučica kočnice pomiče gore-dolje dok pločice prelaze preko tanjih dijelova.
Kočione diskove možete reparirati, ali ako su istrošeni iznad preporuka proizvođača, potrebna je zamjena – i to najbolje obje strane istovremeno. Također, treba provjeriti i kočione čeljusti jer zaglavljene čeljusti mogu dodatno oštetiti diskove i pojačati vibracije.
Ovjes: Skriveni problem koji troši gume
Nepravilno poravnan ovjes rijetko uzrokuje direktno podrhtavanje volana, ali dovodi do abnormalnog trošenja guma, a to posljedično uzrokuje vibracije. Također, labavi dijelovi ovjesa, istrošeni ležajevi glavčine kotača ili oštećenje pogonskog vratila mogu biti uzrok, osobito pri malim brzinama. Vibracije će tada biti najuočljivije tijekom skretanja ili parkiranja.
Ostali neočekivani uzroci
Ponekad je razlog potpuno banalan:
komad metala, kamenčić ili plastična vrećica omotana oko pogonskog vratila
otpali balansni utezi s kotača
Žena pokazala čudnu crtu na noktu palca: 'Smjesta odi kod doktora, to je znak opake bolesti'
Zbog toga je važno redovito provjeravati stanje kotača, guma, kočnica i ovjesa – idealno u preporučenim servisnim intervalima.
Ne čekajte da problem postane veći
Podrhtavanje volana gotovo nikada ne nestaje samo od sebe. Ako ga ignorirate, mali problem može dovesti do velikih kvarova, pa čak i nesreća. Stručnjaci savjetuju da automobil što prije odvezete na pregled i otklonite uzrok tresenja prije nego što se oštete skupi dijelovi vozila.