Znanstvenici detaljno analizirali Torinsko platno i došli do zapanjujućeg saznanja
Torinsko platno, za koje mnogi vjeruju da je pogrebni pokrov Isusa Krista, stoljećima zbunjuje i intrigira svijet. Prvi put izloženo oko 1350. godine, ovo platno, poznato i kao Sveta plaštanica, prikazuje blijede obrise prednje i stražnje strane tijela koje se mnogi vjernici nadaju da pripada Kristu nakon njegova raspeća.
Unatoč velikom broju istraživanja, porijeklo i starost platna i dalje izazivaju polemike. Istraživanje provedeno 1988. godine pomoću metode datiranja ugljikom pokazalo je da je tkanina nastala između 1260. i 1390. godine, što bi značilo da je napravljena stoljećima nakon Kristove smrti. No, novo istraživanje provedeno od strane talijanskih znanstvenika s Instituta za kristalografiju Nacionalnog istraživačkog savjeta izazvalo je ove nalaze.
Korištenjem nove tehnike širokokutnog raspršenja rendgenskih zraka, znanstvenici su analizirali starenje lanene celuloze u uzorcima platna. Utvrdili su da Torinsko platno najvjerojatnije datira iz vremena oko 1. stoljeća, što bi ga moglo povezati s vremenom Kristova života. Ovo novo istraživanje dovelo je do preispitivanja ranijih rezultata, budući da je pokazalo da bi platno, da je staro samo sedam stoljeća, moralo biti čuvano u uvjetima koji nisu u skladu s povijesnim okolnostima.
Premet fascinacije i kontroverze
Studija, objavljena u časopisu Heritage, usporedila je starenje celuloze s drugim platnom pronađenim u Izraelu, koje datira iz prvog stoljeća. Rezultati su pokazali da su uzorci Torinskog platna kompatibilni s ovim drevnim platnom, dok se nisu podudarali s uzorcima iz srednjeg vijeka.
Glavni autor studije, Liberato De Karo, izjavio je kako bi rezultat iz 1988. godine trebao biti smatran netočnim zbog mogućnosti kontaminacije uzoraka, što bi moglo iskriviti rezultate datiranja.
Arheolozi došli do zapanjujućeg otkrića na mjestu gdje je Isus navodno izveo svoja čuda: 'Ovo je revolucionarno'
Torinsko platno, koje se od 1578. godine čuva u kraljevskoj kapeli katedrale San Giovanni Battista u Torinu, nastavlja biti predmetom fascinacije i kontroverze, privlačeći pozornost vjernika i skeptika diljem svijeta. Ova nova saznanja ponovno otvaraju rasprave o tome je li ovo platno doista svjedočanstvo o Kristovom pogrebu ili samo vješto izrađena relikvija iz kasnijeg razdoblja.