C. Ronaldo je u pravu - evo zašto je pametno izbjegavati Coca-Colu!

Neki smatraju da je Cristianov potez bio krajnje nekorektan pošto Coca-Cola zapravo plaća prvenstvo na kojem igra i zato što je Ronaldo nekada zaštitno lice ovog branda. No opet, njegov potez se može jednostavno smatrati promoviranjem zdravijeg života i, ako gledamo pad vrijednosti Coca-Cole, ovaj je potez svakako bio učinkovit.
Svaka strana ima dvije priče, zbog čega nećemo ulaziti u ispravnost njegovog poteza, no u Ronaldo je u teoriji svakako bio u pravu - trebali biste što manje konzumirati Coca-Colu.
Čega sve ima u Coca-Coli?
Ljudi nisu sretni s dva sastojka u Coca-Coli - s kofeinom i sa šećerom.
Kofein konzumira većina odraslih ljudi, no ne u sokovima, već pretežito u kavi ili zelenom čaju. Odrasla osoba navodno može unijeti 400 mililitara kofeina dnevno bez da negativno utječe na zdravlje. 100 mililitara Coca-Cole sadrži 8 mililitara kofeina, što znači da boca od pola litre Coca-Cole sadrži cca. 35 mililitara kofeina. Ova količina nije ni približno štetna za odrasle - no Coca-Colu ne piju samo odrasli, zar ne?
Djeca od 12 do 18 godina ne bi trebala unositi više od 100 mililitara kofeina dnevno, što znači da im jedna boca Coca-Cole ne bi naštetila zdravlju. Međutim, djeca ispod 12 godina ne bi uopće trebala unositi kofein.
Ukratko, kofein u Coca-Coli ne bi trebao nikoga previše brinuti - osim ako imate manje od 12 godina ili ako pijete preko 5 litara Coca-Cole dnevno. No postoji puno veći problem u Coca-Coli - šećer.
Najštetniji sastojak Coca-Cole je svakako prerađeni šećer. Šećer sam po sebi nije štetan u umjerenim (čitaj: malim) količinama, no boca Coca-Cole ne sadrži 'samo mrvicu' šećera.
U 100 mililitara Coca-Cole se nalazi 11,2 grama šećera, znači da boca od pola litre sadrži 56 grama šećera. Usporedbe radi, jedna vrećica šećera koju stavite u kavu sadrži 3-5 grama šećera, ovisno o proizvođaču. Ili, ako ste više od kuhanja, u boci Coca-Cole su otprilike 4 i pol žlice šećera, odnosno 13 i pol čajnih žličica šećera.
Zašto je šećer nezdrav?
Puno ljudi misli da šećer deblja i da je zbog toga nezdrav.
Prije svega, šećer ne deblja, prevelik unos kalorija deblja. Šećer je jako kalorična namirnica, zbog čega su i proizvodi s puno šećera poput Coca-Cole jako kalorični.
Ako popijete jednu Coca-Colu dnevno, a ostatak dana jedete umjereno i uravnoteženo, vjerojatno se nećete udebljati od te jedne boce. No ljudi vole pretjerati - npr. ako popijete bocu Coca-Cole od 2 litre u jednom danu, unijet ćete preko 900 kalorija, što je skoro pola preporučenog dnevnog unosa kalorija. Uz to, Coca-Colu čine skoro čisti ugljikohidrati, a s 2 litre Coca-Cole ste skoro pa pokrili potreban dnevni unos ugljikohidrata.
Osim toga, uvijek biste trebali ciljati da unosite dobre ugljikohidrate poput žitarica, smeđeg kruha, krumpira i sl., umjesto loših, prerađenih ugljikohidrata poput tjestenine, bijelog kruha - i naravno, zašećerenih sokova.
Ljudi nemaju nikakvu nutritivnu potrebu za šećerom niti od njega imaju zdravstvene koristi. Muškarci bi trebali konzumirati manje od 36 grama šećera dnevno, a žene manje od 24 grama, navodi istraživanje s Harvarda.
No pretjeran unos šećera ima u drugih negativnih učinaka osim kaloričnosti.
Previše šećera povećava rizik od dijabetesa, srčanih bolesti i raka. Doktori često govore oboljelima od raka da u potpunosti izbjegavaju šećer zato što on hrani rak, odnosno rak zbog šećera brže raste.
Osim ovih ozbiljnih zdravstvenih problema, šećer može potaknuti razvoj akni, karijesa, čak i depresije.
Zašto je Coca-Cola onda posvuda ako je toliko štetna?
Ljudi se čude kad vide da jedna Coca-Cola sponzorira sportske događaje, a navodno je toliko štetna. Objašnjenje toga je zapravo vrlo jednostavno:
Coca-Cola Company je puno veća od same Coca-Cole
Uzmimo za primjer trenutno Europsko prvenstvo - piće Coca-Cola nije sponzor Europskog, nego Coca-Cola Company. Pošto su oni sponzor, oni na oglasni prostor mogu zalijepiti oglase bilo kojeg od svojih brandova - realno, Ronalda je na konferenciji za novinare mogla dočekati boca vitaminske vode, no njihov je izbor što će promovirati.
Coca-Cola Company se mudro ograđuje od nezdravih poveznica
Coca-Cola Company ne tvrdi da su njihovi gazirani sokovi zdravi, upravo suprotno. Oni govore da njihovi proizvodi, npr. Coca-Cola nisu štetni u umjerenoj količini u sklopu uravnotežene prehrane.
Osim toga, puno ulažu u društveno odgovorno poslovanje i održivi razvoj, zbog čega ih mnogi gledaju kao da su 'good guys'. Isto tako, ulažu u sport, grade igrališta, sponzoriraju turnire, makar na svim tim mjestima oglašavaju svoje nezdrave proizvode i stvaraju nove kupce.