Hoćemo li dočekati novi Krčki most?

Hrvatsku je javnost prvi put zaokupirala ideja izgradnje novog Krčkog mosta još 2012. kada se u planovima spominjalo kako će se osim novog mosta izgraditi i nova luka na Krku koja koja ideja postoji već više od 40 godina.
Članak Novog lista iz 2017. ponovo je otvorio temu izgradnje novog Krčkog mosta, ali i zaključio kako je sve trenutno samo u fazi skica bez ikakvog pokazivanja zainteresiranosti za realizaciju ideje. Prema tim skicama, objavljenim 2017., novi je Krčki most zamišljen kao viseći duljine otprilike 850 m.
Lokacija mosta bila bi u blizini postojećeg i spajao bi Krk s kopnom na lokaciji „Voz“, a u produžetku bi se nalazio i vijadukt dug oko 900 metara. Promet bi bio organiziran u četiri prometne trake, a ispod njega nalazio bi se i željeznički most s dva kolosjeka. Takvo ostvarenje projekta zasigurno bi poboljšalo promet, ojačalo i iskoristilo povoljni prometni položaj, a dovelo bi, zasigurno, i do povećanja lučkog, kontejnerskog prometa koji može utjecati i na cjelokupni rast BDP-a i omogućiti otvaranje novih radnih mjesta.

Iste je godine, 2017., ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao kako ne može razgovarati niti obećavati konkretne datume o tome kada bi se projekt novog Krčkog mosta mogao realizirati jer bi to svi proglasili samo praznim predizbornim obećanjem. Tada je najavio kao cijeli projekt izgradnje nove luke na Krku više neće biti „marginaliziran i zaboravljen.“
Sada je 2022., imamo li most?
Naravno. Imamo stari Krčki most, ali bez mostarine! Kao što su brojni nezadovoljnici 2017. govorili kako se u 5 godina (od 2012.) do tog trenutka ništa nije promijenilo niti pokrenulo, istu bismo stvar mogli govoriti i danas u 2022. jer projekt izgradnje novog Krčkog mosta i luke na Krku ne postoji.
Ipak, 15.6.2020. ukinuto je naplaćivanje mostarine, a uz to je održana i svečana ceremonija na kojoj je ministar Oleg Butković predstavio Ugovor o sanaciji betonskih površina i kolničke ploče mosta Krk i Ugovor za usluge stručnog nadzora i kontrole kvalitete nad izvođenjem radova sanacije Krčkog mosta. Kako je tada navela službena stranica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture:
„Ukupna vrijednost ugovora iznosi 44,6 milijuna kuna, a radovi su podijeljeni u četiri faze ili polugodišta i izvodit će se tijekom sljedeće dvije godine. Ugovor o sanaciji betonskih površina i kolničke ploče mosta s predstavnicima Autoceste Rijeka - Zagreb (ARZ) potpisala je zajednica ponuditelja koju čine tvrtke Sitolor, Spegra i Geotehnika, dok je Ugovor o stručnom nadzoru i kontroli kvalitete radova potpisan sa Institutom IGH.“
Projekt sanacije Krčkog mosta tako je započeo 2020., a kraj radova predviđa se uoči nadolazeće turističke sezone.
Što će biti 2027.?
Možda ćemo 2027. i dalje pričati samo o nacrtima novoga Krčkog mosta, a možda će biti potpisani i konkretni ugovori. Ako se želite barem malo obradovati, podsjetimo se kako je ideju o izgradnji mosta koji bi trebao osigurati kopnenu povezanost Hrvatske (mosta koji nam je sada poznat kao Pelješki) javnosti prvi puta predstavio Luka Bebić 1998.
Sreća prati strpljive!