Hrvat došao preneražen iz dućana: 'Ovo sam platio nekadašnjih 300 kuna, umrijeti je jeftinije'

Rastuće cijene osnovnih prehrambenih proizvoda u Hrvatskoj izazvale su val nezadovoljstva među građanima, a sve više njih odlučuje se na simbolične oblike otpora, uključujući i bojkot trgovina. Društvene mreže preplavljene su objavama koje svjedoče o naglom padu kupovne moći, a posebnu pažnju javnosti izazvala je objava jednog korisnika Reddita koji je podijelio fotografiju svoje kupovine u vrijednosti od 37,60 eura.
Na slici se nalazi deset proizvoda: jogurt, keks, rajčica, cigarete, aluminijska folija, sir, meso, kava i kolači. Iznad fotografije, korisnik je napisao rečenicu koja je snažno odjeknula među korisnicima interneta: "Nekadašnjih 300 kuna, jeftinije je umrijeti."
Kupovina pod povećalom: luksuz ili nužnost?
Objava je vrlo brzo prikupila gotovo 500 komentara, a rasprava koja se razvila bila je žustra i podijeljena. Dok su neki korisnici kritizirali sadržaj kupovine, tvrdeći da se ne radi o osnovnim već o luksuznim proizvodima, većina je izrazila duboko nezadovoljstvo aktualnim cijenama.
Jedan od komentara ističe širu perspektivu problema: "Tužno je kako su se Hrvati navikli na loše, to jest na minimalno. Plaće su rasle, ali je kupovna moć pala. Luksuz ili ne, poanta je da si iste te namirnice prije mogao kupiti za duplo manje novca."
Nekadašnjih 300 kuna (shook), jeftinije je umrijeti.
byu/Plimafrende incroatia
Sjećanja na prošla vremena: "Punio sam kolica za 400 kuna"
Nekolicina korisnika prisjetila se vremena kada su za iznose koji su danas dovoljni tek za nekoliko artikala mogli napuniti kolica do vrha.
"Prije 14 godina za 400 kuna (današnjih 53 eura) napunio bih dvoja kolica u Kauflandu." "Za 100 eura u Metrou imao sam hrane za cijeli mjesec."
Komentari poput ovih jasno ukazuju na rastući osjećaj nepravde i frustracije među građanima, osobito u kontekstu stagnacije životnog standarda.
Ironija i bijes: "Jesti travu i spavati ispod mosta"
Jedan korisnik je ironično komentirao situaciju, prozivajući društvene norme koje osuđuju kupovinu brendiranih proizvoda umjesto da se problem sagleda u širem kontekstu:
"Najbolje je jesti travu i spavati ispod mosta. Umjesto da se zapitaju zašto cijeli život jedu meso sumnjive kvalitete, ljudi će napadati nekoga tko kupi Dukatov ili Vindijin proizvod i predstavljati to kao luksuz."
Društvene mreže kao ogledalo stvarnosti
Objava s Reddita postala je simbol šireg nezadovoljstva koje se sve glasnije izražava u javnom prostoru. Cijene hrane, energenata i osnovnih potrepština rastu brže od plaća, a građani sve teže prate tempo života koji postaje sve skuplji. Rasprava koja se razvila ne svodi se samo na vrijednost jedne kupovine, već na osjećaj gubitka dostojanstva i sigurnosti u svakodnevnom životu.