Hrvatski kišobran i ZEZ predstavili svoj rad kao laureati SME EnterPRIZE natječaja i najavili novi ciklus prijava za 2025.

Hrvatski kišobran i Zelena energetska zadruga (ZEZ), prošlogodišnji laureati natječaja Generali SME EnterPRIZE, predstavili su svoje uspješne održive prakse i poslovne modele u povodu otvorenja novog ciklusa natječaja. Njihova posvećenost društveno odgovornom poslovanju, lokalnoj zajednici i zaštiti okoliša pokazuje kako mala i srednja poduzeća mogu biti nositelji pozitivnih promjena i inspiracija za druge. Iz obje tvrtke ističu kako im je sudjelovanje u SME EnterPRIZE natječaju, uz samu nagradu, otvorilo vrata novim prilikama – donijelo im je veću vidljivost i prepoznatljivost, priliku da ispričaju svoju priču pred širom javnosti, povezalo ih s poslovnim partnerima i stručnjacima, ali i omogućilo vrijedno umrežavanje koje je nadmašilo njihova očekivanja. Kažu da im je natječaj dao vjetar u leđa, potvrdio važnost onoga što rade i ohrabrio ih da nastave svojim putem – još snažnije i hrabrije.

Hrvatski kišobran lani je osvojio prvo mjesto u kategoriji Zajednica zahvaljujući posvećenosti inkluzivnom zapošljavanju. Njihova priča krenula je od skromnog kioska na zaprešićkoj tržnici, a do danas je Marin Rogić, vlasnik i direktor, tvrtku pretvorio u međunarodno prepoznatljiv brend s oznakama Hrvatska kvaliteta i Hrvatski tradicijski obrt te brojnim certifikatima.

Posebno se ističu suradnje s hrvatskim dizajnerima, poznatim svjetskim brendovima i luksuznim modnim kućama. Njihove drške koriste državnici, medijske zvijezde i članovi kraljevskih obitelji, čime se Hrvatski kišobran pozicionirao u premium segment europskog i svjetskog tržišta.

“Dobiti SME EnterPRIZE nagradu za nas je više od priznanja – to je znak da ono što radimo ima smisla, ne samo danas nego i za godine koje dolaze. Održivost nam je izuzetno važna jer vjerujemo da društvena odgovornost nije nešto što traje samo jednu sezonu. Ona mora biti dugoročna, iskrena i vidljiva u svemu što radimo. Ljudi koji nam daju svoje povjerenje zaslužuju da ih ne razočaramo kratkotrajnim projektima, već da im pokažemo predanost i kontinuitet. Ova nagrada nas veseli, ali nas i obvezuje da nastavimo tim putem – s još više energije, strasti i odgovornosti prema društvu i zajednici koja nas okružuje ”, poručio je Marin Rogić, vlasnik i direktor Hrvatskog kišobrana.

Zelena energetska zadruga
Drugo mjesto u lanjskom izdanju natječaja, i to u kategoriji Zajednica, osvojila je Zelena energetska zadruga (ZEZ), pionir građanske energetike u Hrvatskoj. Više od deset godina ZEZ predano radi na stvaranju uvjeta da energija dođe u ruke građana, uz izravno sudjelovanje građana u njenoj proizvodnji, dijeljenju i upravljanju. Fokusirani su na solarnu energiju, resurs dostupan diljem Hrvatske, i kroz svoje projekte potiču energetsku neovisnost i lokalni razvoj.

Njihov rad temelji se na tri glavna smjera: omogućavanju građanima da postave vlastite solarne elektrane na krovovima svojih domova kroz uslugu „ključ u ruke“; stvaranju prilika za ulaganje građana u zajedničke solarne elektrane na javnim zgradama i površinama; te na zagovaranju povoljnijeg zakonskog okvira za građansku energetiku i energetske zajednice. Njihovi pionirski projekti, poput Križevačkih sunčanih krovova, omogućili su prva zajednička ulaganja građana u solarne elektrane u Hrvatskoj, a njihova treća elektrana na krovu gradske tržnice u Križevcima, snage 200 kW, u potpunosti je u vlasništvu građana – ulagača i članova zajednice ZEZ Sunce. Dio prihoda od proizvodnje električne energije ulaže se u Fond za lokalnu zajednicu, čime ZEZ stvara dodatnu vrijednost i potiče društveno korisne projekte.
Osim praktičnih projekata, ZEZ aktivno djeluje kroz Forum energetskih zajednica Hrvatske, mrežu od 17 organizacija koje zagovaraju bolji zakonski okvir za razvoj građanske energije i energetskih zajednica, s ciljem suzbijanja energetskog siromaštva i omogućavanja pravedne energetske tranzicije.

“U ZEZ-u se bavimo 'ljudskom stranom energetike', odnosno građanskom energijom, zastupamo interese i korist običnih, malih ljudi, gradova i lokalnih zajednica u energetskoj tranziciji. Tako da nam kvalifikacija u finaliste natječaja SME EnterPRIZE na prvomE mjestu donosi potvrdu i prepoznavanje pristupa i načina na koji radimo i za što se zalažemo. To za nas ima veliku vrijednost, jer biti 'mali igrač' i zastupati interese građana nije nimalo jednostavno. Drago nam je da je naš sustavan i uporan rad prepoznat i u krugu poduzetnika, ali i međunarodne osiguravajuće kuće kao što je Generali, što nas dodatno motivira da nastavimo”, izjavio je Zoran Kordić, upravitelj Zelene energetske zadruge.
Izdanje SME EnterPRIZE 2025.
Uspjesi Hrvatskog kišobrana i ZEZ-a potvrđuju koliko je važno prepoznati i podržati mala i srednja poduzeća koja predano ulažu u održivost i društveno odgovorno poslovanje – njihove priče služe kao inspiracija svima onima koje Generali poziva da se pridruže ovogodišnjem izdanju projekta. Upravo zato Generali osiguranje i ove godine otvara vrata malim i srednjim poduzećima koja žele predstaviti svoje održive prakse kroz SME EnterPRIZE 2025, europsku inicijativu za promicanje održivosti u poslovanju.
Natječaj traje od 5. svibnja do 31. kolovoza 2025., a prijave su otvorene putem web stranice. Natječaj je namijenjen klijentima Generali osiguranja, klijentima Privredne banke Zagreb, članovima udruga Glas Poduzetnika, Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, Talijansko-hrvatske gospodarske komore i mreže Women in Adria.
Kao što poručuje slogan – „Održivost je svačija prilika“ – inicijativa SME EnterPRIZE podupire male i srednje poduzetnike u njihovoj transformaciji prema održivom poslovanju, ističući ih kao ambasadore održivosti i primjere dobre prakse za čitavo gospodarstvo.
Poduzeća se mogu prijaviti u dvije kategorije: Zajednica (koja nagrađuje tvrtke koje doprinose dobrobiti zaposlenika i lokalne zajednice) i Okoliš (za one koji implementiraju ekološki odgovorne prakse poput reciklaže, štednje resursa i smanjenja emisija CO₂).
Najbolji poduzetnici u svakoj kategoriji bit će nagrađeni – pobjednicima pripada novčana nagrada u iznosu od 4.000 eura bruto, dok će drugoplasirani osvojiti poslovni paket koji uključuje godišnje putno zdravstveno i menadžersko osiguranje u vrijednosti do 2.000 eura bruto. Ukupni pobjednik, dobitnik titule “Heroj održivosti”, osvojit će oglašivački paket od 6.250 eura bruto te sudjelovanje na međunarodnom Generali SME EnterPRIZE događaju u Bruxellesu u ožujku 2026.
Za više informacija i prijave: www.generali.hr/sme-enterprize