Isti proizvod u BiH duplo je jeftiniji nego u Hrvatskoj: 'Kod njih se ništa ne isplati uzimati'

U vremenu kada su cijene u Hrvatskoj otišle u nebo, građani sve teže podnose situacije u kojima za svoj teško zarađeni novac dobiju proizvod koji je neispravan, neodgovarajući ili se pokvari nakon par dana. Nije ni čudo što sve više ljudi gubi strpljenje – kad je sve skupo, očekivanja su s pravom visoka.
Upravo zato Hrvati sve češće posežu za prijavama na stranicama poput Halo, inspektore!, gdje dijele svoja neugodna iskustva, od oštećenih kućanskih aparata do loše usluge i neodgovornih trgovaca. Jer u današnje vrijeme, pogrešna kupnja ne znači samo živce – nego i ozbiljan udar na kućni budžet.
Sada je glavna tema bila cijena Ariela u hrvatskom i dm-u u Bosni i Hercegovini: "ARIEL U "HRVATSKOM" dm-u SKUPLJI 95 % OD ONOG U BiH!?! Prvo, uvodno, evo što je napisala umjetna inteligencija: "Tu me cijene, tu kupujem" je slogan koji koristi trgovački lanac DM (drogerie markt) i odnosi se na njihovu poslovnu filozofiju stavljanja kupca i njegovih potreba u središte interesa", počeli su objavu na Facebook stranici Halo, inspektore.
"Međutim, ovaj slogan je bio i predmet kritika i rasprava među kupcima. Neki su ga doživljavali kao ironičan, posebno u kontekstu usporedbi cijena u Hrvatskoj i drugim zemljama, te su se žalili da se u Hrvatskoj osjećaju kao "budale" zbog visokih cijena.
"U suštini, slogan "Tu me cijene, tu kupujem" je izraz težnje tvrtke DM da uspostavi pozitivan odnos s kupcima, temeljen na povjerenju i zadovoljstvu kupovinom. Ipak, valja imati na umu da je percepcija tog odnosa podložna promjenama i da su kupci sve svjesniji i kritičniji u svojim kupovnim odlukama." To je iskonstruirala umjetna inteligencija o dm-ovom sloganu "Tu me cijene, tu kupujem"", nastavljaju.
Nevjerojatna razlika
"A sada, opet, mi koji ćemo umjetnoj inteligenciji i svima nama dati dodatni impuls za razmišljanje o tvrdnji koju ste vi, potrošači, formulirali dok je trajao #bojkot: "Tu me ne cijene, tu sam budala!"
Neki su sada tu zadnju riječ promijenili u - "snob", pa novi slogan glasi " Tu me ne cijene, tu sam snob!"
Evo i zašto.
ARIEL, Allin1 PODS@+ kapsule za pranje rublja - Extra Clean, 26 kom, kojeg prodaje njemački dm Drogerie Markt u BiH koštaju 17,95 konvertibilnih maraka što je preračunato 9,15 eura. Taj isti proizvod u tom istom lancu drogerija u Srbiji je 10,61 €, u Sloveniji 14,95 €, a u hrvatskom dm-u astronomskih 17,95 eura! Što je više od 95 % skuplje nego u BiH!?!
Dakle, to je ono što je švicarska agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (WEKO) objavila kako je otvorila istragu protiv njemačkog Beiersdorfa upravo zbog sumnje da je trgovcima nametnuo više cijene brenda Nivea nego u drugim zemljama, računajući na veću kupovnu moć građana. (Više o tome možete pročitati u prvom komentaru ispod ove objave)
Postoji skriveni razlog rasta šećera: Mnogo ljudi nema pojma za ovaj simptom
Proizvođač Ariela je američka tvrtka Procter & Gamble ili skraćeno P&G. Tko kaže da ona isto ne uvjetuje trgovcima drukčije cijene koje se temelje na kupovnoj moći građana? Ili možda to, ipak, čini njemački dm? Hmm... Kako bilo, evo prilike za akciju i istragu hrvatske Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) koja još od samog početnog vremena divljanja cijena i evidentnih poremećaja na hrvatskom tržištu zapravo ništa nije poduzimala. Ili, ako to i radi, onda javnost to ne zna. (Samo onda se postavlja pitanje zašto to javnost ne zna)
Odgovor na naš upit koji smo poslali AZTN još čekamo... Jer za razliku od nas volontera u potrošačkoj platformi Halo, inspektore oni su i te kako dobro plaćeni.
Pitamo se samo za što...(Malo sarkazma: Možda da gledaju kako hrvatski potrošači plaćaju najskuplji Ariel u regiji?! Jer za njihove plaće očito taj detergent nije skup)", zaključili su .
U komentarima su se javili brojni Hrvati, a jedan je istaknuo: "Cijene u DMu odavno nemaju veze s mozgom. Ništa se kod njih ne isplati uzimati više osim malog dijela njihovih robnih marki (koje su također barem 50% skuplje nego u DE, AT). Čisto za primjer, destilirana voda, 1.85€, u trgovačkim centrima 1.10-1.20€ za 5l."