Jezivi detalji misterioznog nestanka leta MH370: Istražitelji sada tvrde da je upao u 'crnu rupu'

Deset godina nakon nestanka malezijskog zrakoplova MH370, stručnjak je podijelio svoju jezivu teoriju o tome što misli da se dogodilo. Na dan 8. ožujka 2014., MH370 letio je iznad Južnog kineskog mora na putu od Kuala Lumpura do Pekinga kada je nestao s radara kontrole zračnog prometa.
Na brodu je bilo 227 putnika i 12 članova posade. Istraživanje o nestanku leta pokazalo je da je zrakoplov odstupio od planirane rute, iako nije poznato zašto. Nije poslao nikakve pozive u nuždi i zrakoplov nikada nije pronađen, unatoč međunarodnom istraživačkom naporu vrijednom 157 milijuna funti koji je trajao četiri godine. Mnoge uznemirujuće teorije o tome zašto/kako je MH370 nestao kružile su od 2014., od slučajne nesreće do namjernog slijetanja zrakoplova, pa čak i do toga da ga je srušila vlada. Neki su čak i spekulirali da je zrakoplov možda otet od ruskih špijuna.
No, najnovija teorija možda je najjezivija, s dvoje stručnjaka tvrdi da je osuđeni zrakoplov namjerno upravljao prema 'crnoj rupi'. Jean Luc Marchand, bivši upravitelj zračne kontrole, i Patrick Blelly, umirovljeni pilot, koristili su simulator Boeinga 777 kako bi analizirali i rekreirali zadnji poznati let zrakoplova.
Crna rupa
Vjeruju da područje s kojeg je nestao s radara kontrole zračnog prometa iznad Malaka otočja pruža ključnu naznaku o tome što se dogodilo. Govoreći u novom BBC dokumentarcu, Zašto zrakoplovi nestaju: Potraga za MH370, Marchand objašnjava što se događa nakon što zrakoplov nestane s radara: "Sada je zrakoplov nevidljiv i više ga nije moguće pratiti. Pametno je jer je odabir područja gdje je zrakoplov nestao zapravo crna rupa između Kuala Lumpura i Vijetnama. Ako želite nestati, ovdje to radite." Nakon što je let nestao s radara, jednostavno ga više nikada nisu vidjeli, ali šokantni dokazi sugeriraju da je isključio planiranu rutu leta i nastavio letjeti nekoliko sati.
Transponderi su ručno isključeni u kokpitu, što je dalo kontroli zračnog prometa drugi način praćenja leta, a nakon što je postao nevidljiv, MH370 je odstupio od rute leta u 'pažljivo planiranom' manevru. Marchand kaže: "Definitivno je napravio nekoliko skretanja, ali i promjene u visini i brzini, što mi sugerira da je postojao aktivan pilot do samog kraja leta." "Ova promjena smjera je vrlo izazovan manevr jer su morali osigurati da brzo nestanu iz vijetnamskog sektora", dodao je.
"To zahtijeva pažnju i vještinu, stoga vjerujemo da to nije bila nesreća... uvjereni smo da je to mogao učiniti samo iskusan pilot - pobrinuli su se da budu nevidljivi, nepratljivi, da ih ne prate." U međuvremenu, Blelly vjeruje da je kabina bila depresurizirana, što znači da se zrak izvlači iz kabine i spuštaju se kisik maske. "Problem je bio što će putnici i posada otkriti da se zrakoplov više ne usmjerava prema Pekingu", rekao je.
Neutralizirali putnike?
"Moja teorija je da je MH370 depresuriziran - vrlo je jednostavno pilotu depresurizirati zrakoplov... to je omogućilo da se neutraliziraju svi ljudi iza u kabini."
"Osoba koja je preuzela kontrolu nad ovim zrakoplovom učinila je nešto izvanredno što je dovelo do smrti 239 ljudi na brodu i poslao ga na dno Indijskog oceana i ne znamo zašto je to učinio, nemamo pojma zašto", nastavio je. Zrakoplovom je upravljao stari pilot Zaharie Ahmad Shah, 53 koji je radio za aviokompaniju tri desetljeća, i prvi časnik Fariq Hamid, 27.
Iako su spekulacije bile zanimljive, malazijske vlasti su više puta demantirale tvrdnje da je Zaharie namjerno srušio zrakoplov, i nema dokaza koji sugeriraju da su bilo koji od pilota imali loše mentalno zdravlje ili su bili uključeni u nestanak zrakoplova.