Ne treba vam škola, a plaće idu do 3500 eura: Nitko to ne želi raditi iako su uvjeti sjajni

Vozači su sve stariji, a mladi se rijetko odlučuju za ovo zanimanje, što dovodi prijevozničke tvrtke u nezavidan položaj. Poslodavci pokušavaju doskočiti problemu zapošljavanjem radnika iz inozemstva, no to sa sobom nosi niz logističkih izazova – od smještaja do organizacije prijevoza na posao.
Podaci pokazuju da se sektor oslanja na radnu snagu koja se približava mirovini – čak 44% vozača autobusa u Njemačkoj 2023. imalo je više od 55 godina. Za usporedbu, u drugim zanimanjima taj udio iznosi svega 25%. To znači da će u sljedećih desetak godina mnogi sadašnji vozači otići u mirovinu, a zamjene se ne naziru.
Kako bi održali poslovanje, pojedini autobusni prijevoznici morali su se prilagoditi i proširiti svoje usluge izvan samog prijevoza putnika. Jedna od tvrtki počela je ulagati u nekretnine i dodatne usluge za svoje radnike.
„Ne bavimo se više samo prijevozom – sada iznajmljujemo smještaj i automobile. Trenutno imamo oko 80 zaposlenih, uglavnom iz Indije i istočne Europe, i svi oni negdje moraju živjeti. Kupili smo hotel i planiramo preuzeti još jedan s 35 soba. Također, zapošljavamo domare i čistačice kako bismo osigurali kvalitetne uvjete za radnike,“ objašnjava jedan od vlasnika prijevozničke tvrtke.

Plaće su sjajne
Jedan od najvećih problema s kojima se suočavaju strani radnici jest dolazak na radno mjesto u ranim jutarnjim ili kasnim noćnim satima. Budući da u to vrijeme javni prijevoz ne vozi, poslodavci su prisiljeni smisliti vlastita rješenja.
„Ne postoji autobus u 4 ujutro koji bi vozača dovezao na posao niti u 1 ujutro koji bi ga odvezao kući. Zato smo nabavili oko 80 automobila koje naši vozači mogu koristiti uz naknadu. Tek kada sve te stvari posložimo, možemo održati stabilnost tvrtke,“ kaže jedan od poslodavaca.
Iako prosječna plaća vozača autobusa u Njemačkoj iznosi oko 2800 eura, u nekim pokrajinama poput Bavarske, Baden-Württemberga i Hessena prelazi 3000 eura, a neki prijevoznici nude čak 3500 eura neto. No, ni ta primanja ne privlače dovoljan broj radnika, prenosi Fenix Magazin.
Hrvat naletio na neobičan oglas za posao: 'S obzirom na sve, očekivao bi plaću 5000 eura'
Problem nedostatka vozača nije lako rješiv, a situacija će se u budućnosti vjerojatno dodatno zakomplicirati. Poslodavci se nadaju da će strani radnici pomoći u popunjavanju radnih mjesta, ali bez dugoročnih rješenja i sustavne strategije zapošljavanja, njemački autobusni prijevoz mogao bi se suočiti s još ozbiljnijim poteškoćama.