Niste ni svjesni kako nas 'treniraju' u dućanima: 'To se u većini zemalja smatra nepoštenim'

Platforma „Halo, inspektore“ posljednjih je godina postala jedno od najpopularnijih mjesta na internetu za prijavu raznih nepravilnosti u trgovinama, ugostiteljskim objektima i drugim uslužnim djelatnostima.
Svakoga dana građani ondje ostavljaju svoje pritužbe – od previsokih cijena i loše kvalitete proizvoda do netočnih deklaracija i prikrivenih poskupljenja. Zahvaljujući toj platformi, kupci mogu jednostavno upozoriti na probleme i pomoći u povećanju transparentnosti na tržištu.
Sada upozoravaju na sve češću praksu, a to je shrinkflacija: "EVO KAKO NAS, POTROŠAČE, "TRENIRAJU"
Ne odustajemo jer ste to vi tražili! Ovo je tema koja utječe na duhovnu, intelektualnu, ali financijsku razinu svakog potrošača. Tema je to koja bi svakog potrošača trebala smetati jer za više para dobijete (gledano količinski, težinski i kvalitetom) sve manje i manje proizvoda", počeli su.
Cijene veće, pakiranja manja
"Novi primjer kako nas "treniraju" i polako, ali sigurno privikavaju na manje, a skuplje proizvode, dolazi nam iz poznate hrvatske prehrambene industrije (koja je u međuvremenu prodana strancima, ako niste znali).Riječ je o Ledo proizvodima.
Nekad smo imali "poštenih" recimo pola kilograma lisnatog tijesta, a danas imamo 450 grama. Nekad je duboko smrznuta blitva u briketima težila 750 grama, a danas 650 grama!?!
Znate kako se to naziva?
Ovu namirnicu nikako ne biste trebali konzumirati ako ste bolesni: Samo pogoršava situaciju
To se zove shrinkflacija. I sve veći broj zemalja to smatra nepoštenom praksom proizvođača jer se smanjuje težina, količina, obujam, a cijena ostaje ista ili se povećava.
U slučajevima kada se smanjuje količinski i težinski proizvod u ekonomskim se krugovima to smatra skrivenom inflacijom", nastavljaju.

To je kod većine nepošteno
"Naime, proizvođači kako bi održali ili povećali svoj profit smanjuju količinu, odnosno kvalitetu proizvoda. Tako npr. u čokoladama koje su prije imale 60% kakaa, sada ima 55 ili 50%. U salamama koje su nekad imale 10-15% masnoća ili soje sada imate 20-30 %, a u nekim salamama se dodaju i razni drugi aditivi kako bi se smanjila količina mesa, npr.
Ukratko, postoji i primjeri koji uključuju smanjenje veličine pakiranja proizvoda, dok cijena ostaje ista, smanjenje kvaliteta sastojaka ili materijala, odnosno smanjenje broja proizvoda u pakiranju, dok cijena ostaje ista. To se zove još i skimflacija.
Godinu dana je jeo samo jaja i meso: Ono što mu se na kraju dogodilo uzdrmalo je cijeli svijet
Skimflacija je u osnovi teško uočljiva za potrošače ako se cijena ne mijenja ("srećom" u RH to nije slučaj jer se cijene i dignu svako malo - op.a.), ali se smanjuje i vrijednost proizvoda. U svakom slučaju jeste li suglasni s tom praksom koja je sve očitija i kod naših proizvođača kao i proizvođača koji za trgovačke lance rade njihove brendove?
Otvoreno pitamo: osjećate li se prevareno? Treba li se nešto poduzeti poput drugih zemalja koje su propisale označavanje takvih proizvoda, kako bi potrošači bili i informirani o posljedicama poslovnih odluka proizvođača koji sve češće zakidaju svoje potrošače?", zaključili su.