Novi slučaj bizarnog sniženja, ovoga puta na Ini: 'Pojam akcija reguliran je Zakonom'

Platforma „Halo, inspektore“ posljednjih je godina izrasla u jedno od najtraženijih internetskih odredišta za građane koji žele prijaviti nepravilnosti u trgovinama, ugostiteljskim objektima i drugim uslužnim djelatnostima.
Na stranici se gotovo svakodnevno pojavljuju nove prijave potrošača – od previsokih cijena i sumnjive kvalitete proizvoda, pa sve do pogrešno označenih deklaracija ili prikrivenih poskupljenja. Zahvaljujući „Halo, inspektore“, građani danas jednostavnije nego ikad mogu ukazati na probleme, potaknuti nadzor i pridonijeti većoj transparentnosti tržišta.
Sada upozoravaju na bizarnu akciju na jednoj Ini, gdje se sok prodaje po akcijskoj cijeni koja je viša od one uobičajene.
Ovo je najzdraviji med na svijetu: Samo jedna žličica dnevno radi čudo za imunitet
Bizarna akcija
"AKCIJSKA "SUPER PONUDA" KOJA JE SKUPLJA OD REDOVNE CIJENE?!? Evo novog trgovačkog "bisera". Ovog puta iz maloprodajne mreže INA d.d. Oni imaju akciju (vidi prekriženu cijenu!) koja je za vitaminizirane vode Fonte od 750 ml viša od temeljne cijene koja je 2,19 € dok je istaknuta cijena u "Super ponudi" 2,29 € !?!
Znači, 10 eurocenti - viša, odnosno skuplja vitaminizirana voda. "Ako laže koza, ne laže rog", kaže narod .
Tako i u ovom slučaju gdje se lijepo vidi na slici kako je ta niža cijena bila i na dan 2.5.2025. kada su "sidrene cijene" svih proizvoda u RH zbog usporedbe cijena.
Ako je "akcija", onda bi cijena trebala biti niža, a na oznaci bi trebalo pisati i koliki je u tom slučaju popust. Tako barem kaže zakon. Koji očito netko ne čita", počeli su objavu.
Akcija koja to nije
"Naime , za one koji ne znaju u Hrvatskoj, pojam "akcija" (u smislu prodajne akcije ili sniženja) reguliran je *Zakonom o zaštiti potrošača* (NN 19/22, pročišćeni tekst).
Ključni članci koji se odnose na akcije su:
*Članak 57.* - *Oglašavanje sniženja (akcije)* u kojem lijepo piše kako
- Trgovac mora jasno navesti cijenu prije sniženja i novu (sniženu) cijenu.
- Ako se radi o sniženju na određeno vrijeme, rok mora biti jasno naveden.
- Zabranjeno je lažno prikazivanje sniženja (npr. privremeno povećanje cijene radi simulacije popusta).
U Članku 58. - *Obveze trgovca* isto tako piše kako
- trgovac mora imati dovoljno zaliha proizvoda na akciji.
- Ako se radi o ograničenoj količini, to mora biti jasno naznačeno.

Konačno u *Članku 60.* - pod oznakom *Zabrana obmanjivanja* piše kako "trgovac ne smije zavaravati potrošače o stvarnim uvjetima akcije (npr. "samo danas" ako se nastavlja ili zapravo ne sniziti cijenu)."
Ovako ispada da je to zapravo "akcijsko" povećanje, a ne smanjivanje cijene...
Klasična priča koja je, na žalost, sve prisutnija u svim hrvatskim trgovinama, ali i maloprodajnim mjestima distributera naftnih derivata. Za manje pažljive potrošače to je "super prilika za nepriliku", ali i prilika za reklamaciju kao i za prijavu Državnom inspektoratu", zaključili su.