Pojavio se novi atraktivni način štednje: Pogledajte kako ljudi uspiju ušparati i do 100 eura
Mladi ljudi, posebno Generacija Z, aktivno razbijaju barijere razgovora o novcu i promoviraju otvorenost i transparentnost u vezi s financijama. Novi koncept poznat kao "Glasno budžetiranje" uzima maha na TikTok platformi širom svijeta, dok mladi ljudi dijele svoje strategije za uštedu novca u 2024. godini.
TikToker Lukas Battle predstavio je koncept "Glasnog budžetiranja" kao suprotnost mirnom luksuzu, ističući kako mnogi bogati ljudi ne vole trošiti novac, te kako je ovaj pristup elegantniji i fleksibilniji. Ideja je potaknuti promjene u ponašanju potrošača na nacionalnoj razini i poslati poruku korporacijama o potrebi suzdržavanja od nepotrebnih troškova.
@lukasbattle Replying to @operelly ♬ original sound - Lukas Battle
Zdravi trend?
Trend se uspoređuje s osjećajem "unošenja slatkiša u kino", pružajući zadovoljstvo zbog osjećaja kao da se nešto postiglo uštedom novca. Lukas je naglasio da nije riječ o nedostatku financija, već o svjesnom izboru da se ne troši nepotrebno.
Ovaj pristup ima svojstva "tihog luksuza", nasuprot trendu iz 2023. koji je bio orijentiran prema bogatim i slavnim osobama. Lukas je humorom naglasio da su slavne osobe tu da nas zabavljaju i usporedio ih s klaunovima.
Reakcije na ovaj trend bile su raznolike, a mnogi su ga opisali kao "recesijski pristup". Sudionici na TikToku dijele svoje iskustvo u uštedi novca, naglašavajući kako mijenjaju svoj odnos prema financijama. Glasno budžetiranje postaje način izražavanja financijske odgovornosti, a zajednica mladih ljudi pokazuje otvorenost prema razgovoru o novcu i dijeljenju strategija uštede.