Što je DRS u Formuli 1 i kada se može koristiti?
Formula 1 je dinamičan sport u kojem su brzina i strategija ključni za pobjedu. Jedan od važnih pojmova u F1 je DRS ili drag reduction system – sustav koji omogućava vozačima brže pretjecanje na određenim dijelovima staze.
Iako dodaje uzbuđenje, DRS izaziva i kritike jer, prema nekima, smanjuje vještinu potrebnu za pretjecanje, čineći utrke manje izazovnima.
Kako DRS funkcionira?
DRS je mehanizam kojim vozač jednim pritiskom gumba može otvoriti stražnje krilo automobila u posebnim DRS zonama na stazi. Otvaranje stražnjeg krila smanjuje otpor zraka, čime vozilo postiže veću brzinu. Vozači mogu koristiti DRS samo u posebnoj zoni na stazi i kad su unutar sekunde zaostatka za autom pred sobom, a s ciljem pretjecanja.
Pravila za korištenje DRS-a
Kako bi DRS bio aktiviran, vozač mora biti unutar sekunde zaostatka od automobila ispred. DRS se može koristiti samo u određenim zonama na stazi, koje su obično smještene na ravnicama, a obično postoje dvije DRS zone po stazi. Također, DRS nije dopušten u prvom krugu utrke i nakon restarta.
Mišljenja vozača o DRS-u
DRS donosi dinamiku i napetost, no mnogi smatraju da umanjuje vještinu potrebnu za pretjecanje. Primjerice, Charles Leclerc je tijekom VN Bahreina 2022. koristio strategiju kako bi optimalno iskoristio DRS, demonstrirajući koliko ovaj sustav može utjecati na utrke.
DRS ostaje kontroverzan, no neosporno je da unosi uzbuđenje u utrke Formule 1. Kroz rasprave o pravednosti i umjetnosti pretjecanja, DRS nastavlja oblikovati moderne utrke, zadržavajući ih napetima za vozače i gledatelje.