Kina će osvojiti Svjetsko nogometno prvenstvo - evo zašto je to neizbježno!
Kineski briljantni plan
Kineski je predsjednik Xi Jinping 2015. napravio nacrt nazvan „Plan za razvoj kineskog nogometa (Chinese football development plan)“ kojem je krajnji cilj dovesti Kinu na postolje osvajača svjetskog prvenstva 2050. godine.
Prema planu do 2025. Kina planira izgraditi 16-18 nogometnih gradova. Također, cilj je u potpunosti unaprijediti nogometnu infrastrukturu u državi, utemeljiti novi organizacijski sustav, otvoriti 20 000 nogometnih trening centara i izgraditi 70 000 terena. Plan uključuje i kineske škole u kojima će djeca učiti kako igrati nogomet i kroz taj će projekt Kina odgojiti velik broj mladih nada. Cilj je stvoriti najbolji azijski tim do 2030., zatim biti domaćin svjetskog prvenstva i na kraju: osvojiti svjetsko prvenstvo.
Kina, nogomet i Europa
Najznačajniji trenutak u približavanju Kine domaćinstvu svjetskog prvenstva dogodio se 2017. kada je kineska grupa Wanda postala sponzor FIFA-e i samim time osigurala ogromnu vidiljivost tijekom svih utakmica. Naravno, europski nogometni klubovi ne žive u iluziji ignoriranja potencijala i važnosti kineskog, nogometnog tržišta i imaju jasne planove kako povećati svoju vidljivost i važnost na kineskom tržištu.
Profesor Sascha L. Schmidt istaknuo je tri ključna koraka kako europski klubovi ulaze na kinesko tržište. Prvi je otvaranje novih ureda u Kini, zatim partnerstva s lokalnim kompanijama i nogometne akademije koje uključuju dovođenje skauta i razvoj novih talenata. Osim ovih koraka, veliki europski klubovi poput Real Madrida, Chelsea i Bayern Münchena često organiziraju predsezonske turneje po Aziji tijekom kojih povećavaju svoju prepoznatljivost na azijskim tržištima, ali i zarađuju od prodaje dresova.
Nogometni fanovi u Kini
Za razumijevanje kineskog nogometa i pobornika nogometa, važno je naglasiti kako se prosječan nogometni fan u Kini razlikuje od onoga što se na zapadu smatra uobičajenim fanom. Prosječni nogometni fan u Kini je muškarac srednjih godina koji dolazi iz srednje klase, voli gledati nogomet, ali ga skoro nikada neće igrati.
Kineski se navijači ne identificiraju s klubovima kao navijači na zapadu, nego najveću važnost pridaju igračima. Najpopularniji igrači u Kini su: Messi, Cristiano Ronaldo i David Beckham.
Zašto su društvene mreže ključne?
Za uspjeh i pozicioniranje na kineskom tržištu ključne su društvene mreže. Pristup primjerice Twitteru, Googleu ili Facebooku u Kini ne postoji, umjesto tih aplikacija koriste se aplikacije Weibo (slično kao Twitter), Tencent i Douyin (koji mi nazivamo TikTok). Najveća je razlika između ovih društvenih mreža, u usporedbi s onim na što smo mi navikli, to što imaju integriranu prodaju u aplikacijama. Takav način funkcioniranja društvenih mreža pruža veliku priliku za poslovanje.
Najuspješniji europski klubovi mreži Weibo su: Manchester United, Barcelona i Chelsea, dok su na Douyinu, odnosno TikToku, najuspješniji: Barcelona, Real Madrid i Chelsea. Ipak, Bayern München smatra se europskim klubom koji je najuspješniji na kineskom tržištu, a to su postigli slanjem stručnjaka u Kinu koji su oformili „in-house“ tim i niti jedan dio poslovnog projekta nisu prepustili vanjskim suradnicima. Sigurno je kako će se svi veliki europski klubovi nastaviti boriti za osvajanje kineskih fanova.
Dok s nestrpljenjem čekamo svjetsko prvenstvo u Kataru 2022., Kina pomno razvija svoj plan uspjeha i priprema cijeli svijet na podizanje pobjedničkog pokala 2050.