Hrvatica pobijesnila zbog poteza Spara nakon što su prodali pokvarenu paštetu: 'Evo kome se javite'

U Hrvatskoj, gdje cijene sve više rastu, a građanima je sve teže pokriti osnovne troškove, ljudi se sve češće međusobno pomažu putem društvenih mreža. Na Facebooku, TikToku i u raznim online grupama dijele se savjeti o tome kako uštedjeti, gdje su najbolje akcije i kako izbjeći prevare.
Posebno se ističe stranica Halo, inspektore, koja svakodnevno objavljuje primjere nepravilnosti – od muljanja s vagama, preko prodaje proizvoda kojima je istekao rok, do lažnih sniženja i raznih drugih manipulacija. Dok službene institucije često ostaju pasivne, građani preuzimaju stvar u svoje ruke i javno prozivaju nepoštene trgovce.
Sada su se raspisali o paštetama iz Spara. Naime, jedna Hrvatica kupila je paštete kojima je rok trajanja prošao prije pola godine.
"U zagrebačkom Sparu kupljene su Podravkine paštete. Dio njih je bio u roku, a dio (na slikama) je bio s rokom upotrebe 2.12.2024. godine!?! Jedna otvorena pašteta s POLUGODIŠNJIM protekom roka trajanja je imala pomalo čudan miris i okus. Zbog toga je Zagrepčanka bila vrlo zabrinuta, bez obzira što na paštetama piše „Najbolje upotrijebiti do“.
S obzirom na količinu masnoća gospođu je s pravom zanimalo koliko vremenski je pašteta sa slike za ljudsku upotrebu, odnosno koliko se još vremenski neće možebitno promijeniti organoleptička svojstva i/li kvaliteta, odnosno koliko je ta pašteta (i zbog transporta i logistike koju imamo na putu od proizvodnje do polica i potrošača) - sigurna za konzumaciju?
S obzirom da trgovac nije prihvatio reklamaciju s obrazloženjem da je to "sve u roku" jer piše "Najbolje upotrijebiti do", Zagrepčanka je ogorčena postupkom Spara, ne samo zbog odbijenice, već i činjenice da su joj "uvalili" proizvod s debelo proteklim rokom trajanja, obratila @haloinspektore za savjet i pomoć u ostvarivanju prava na reklamaciju jer ne želi jesti paštete s proteklim rokom trajanja!?!
Zato smo se odmah obratili našem poznatom stručnjaku za sigurnost i kvalitetu proizvoda koji nam je rekao sljedeće", počeli su.
Kome se obratiti?
"„Kada proizvođač utisne rok trajanja na proizvod, tada garantira da će proizvod u najvećoj mjeri zadržati svoja prvotna svojstva. Sve poslije tog roka postaje problematično za konzumaciju. Paštete sadrže veliku količinu masnoća, oko 40 %, a promjene na masnoćama tijekom stajanja mogu se i kemijskim analizama dokazati. Moguće je i nastajanje tvari koje potencijalno štete zdravlju. Dakle, rokovi trajanja su garancija proizvođača i nakon tog roka moraju se skloniti s polica.
Postoji jedna prilično upitna teorija HAPIH-a da se neka hrana može konzumirati i izvan tog roka. ALI, na tome više ne inzistiraju… No, mene više zabrinjava obavijest na deklaraciji da je proizvod napravljen od „100 % vrhunskih sastojaka“. Pojam "vrhunskih sastojaka" za paštete nije definiran pa se ovdje radi o upitnoj, možda zavaravajućoj navlakuši za potrošače. Jasno, postavlja se pitanje da li su onda ostale paštete napravljene od loših sastojaka?“ komentirao je mr. sc. Marija Katalenić, stručnjak za sigurnost i kvalitetu hrane.
U međuvremenu dobili smo i odgovor od Podravke koji, zbog zanimanja potrošačke javnosti, prenosimo u cijelosti: „Prije svega, želimo istaknuti kako Podravka svoje proizvode kupcima isporučuje u prvoj trećini ukupnog roka trajanja. Time osiguravamo da naši partneri imaju dovoljno vremena za daljnju distribuciju i plasman proizvoda na police, u okviru jasno označenog roka valjanosti. Daljnje upravljanje zalihama i izlaganje proizvoda na prodajnom mjestu u nadležnosti je trgovca. Podravka je pritom podrška, ali NE MOŽE UTJECATI NA POJEDINAČNE SITUACIJE IZVAN SVOG SUSTAVA KONTROLE (istaknuo urednik).
Lidl zbunio Hrvate cijenama u katalogu: 'Ovo se desilo prvi puta u povijesti Hrvatske'
Što se samog proizvoda tiče, važno je naglasiti da je riječ o steriliziranom proizvodu, proizvedenom u skladu s najvišim standardima sigurnosti hrane. Proces sterilizacije osigurava mikrobiološku ispravnost proizvoda čak i nakon isteka roka trajanja, iako se nakon tog perioda mogu javiti manje promjene u organoleptičkim svojstvima (npr. boji, mirisu, okusu), koje ne utječu na zdravstvenu ispravnost. Podravka za svaki takav proizvod provodi opsežna ispitivanja stabilnosti i sigurnosti te prilikom deklariranja roka trajanja koristi samo oko 70% potvrđene trajnosti proizvoda.
Naše paštete izrađuju se od pažljivo odabranih sirovina. Tako, primjerice, Pileća pašteta sadrži pileći file i meso zabatka, prirodne začine, a ne sadrži palmino ulje, konzervanse ni pojačivače okusa. Osim što je izvor proteina, kvaliteta ovog proizvoda potvrđena je i činjenicom da je riječ o najprodavanijoj pilećoj pašteti na hrvatskom tržištu. Dodatno, pileća pikant pašteta vlasnica je prestižne Superior Taste nagrade. Kvaliteta sirovina osigurava se kroz strogo kontrolirane dobavne lance, laboratorijska ispitivanja i certifikate dobavljača.
Hrvati u nevjerici zbog sulude akcije u Sparu: 'Malo je reći jadno i podlo'
Kada je riječ o postupku reklamacije, uvijek komuniciramo s našim potrošačima te ih potičemo da nam se jave putem telefonskog broja navedenog na ambalaži ili putem e-mail adrese [email protected]. Na taj način možemo pokrenuti standardizirani interni postupak provjere i odgovoriti na upit. Ujedno, s obzirom na to da se reklamacija odnosi i na konkretno postupanje trgovca, preporučamo da se za dodatna pojašnjenja vezana uz neuvažavanje reklamacije obratite i direktno prodajnom mjestu,“ odgovorili su iz Korporativnih komunikacija Podravke.
S obzirom da Spar nije prihvatio reklamaciju, prema prijedlogu iz odgovora proizvođača, naša će se čitateljica obratiti izravno Podravki. To preporučujemo i ostalim potrošačima kada imaju problem s nekim proizvodom da se svakako jave i trgovcu i proizvođaču. A, naravno, uvijek se mogu javiti i @haloinspektore ako ne uspiju u komunikaciji ili reklamaciji.