Skriveni gumb u vašem autu mogao bi vas spasiti skupocjenih popravaka

Iako proizvođači obećavaju do 15% manju potrošnju goriva i niže emisije, stručnjaci upozoravaju da ova tehnologija može uzrokovati skupe kvarove — posebno na turbopunjačima, akumulatorima i starterima.
Start-stop tehnologija osmišljena je kako bi smanjila potrošnju goriva i smanjila emisiju štetnih plinova u gradskim sredinama. Proizvođači automobila tvrde da ova funkcija može donijeti uštede od 3 do 10 posto, a u uvjetima guste gradske vožnje čak i do 15 posto.
Na papiru zvuči savršeno: motor se automatski gasi dok vozilo miruje, smanjujući potrošnju i onečišćenje zraka. No, stvarnost je složenija i vlasnici vozila sve češće izražavaju zabrinutost zbog potencijalnih kvarova.
Zašto se vlasnici automobila žale na start-stop tehnologiju
Najveći problem leži u dodatnom opterećenju ključnih komponenti vozila. Za razliku od klasičnih vozila, kod modela sa start-stop sustavom starter i akumulator rade puno češće — motor se ne pali samo nekoliko puta dnevno, nego desetke puta tijekom jedne gradske vožnje.
Iako proizvođači tvrde da su vozila opremljena ojačanim dijelovima, u praksi to znači skuplje održavanje:
Potrebne su AGM ili EFB baterije koje traju kraće i znatno su skuplje.
Alternatori moraju biti izdržljiviji, što povećava cijenu zamjene.
Na kraju, ušteda goriva često je manja od troškova održavanja, pa se ekološka prednost može lako pretvoriti u financijski minus.

Posebna opasnost za vozila s turbopunjačem
Vlasnici automobila s turbopunjačima imaju još više razloga za brigu. Stručnjaci upozoravaju da naglo gašenje motora nakon dinamične vožnje može uzrokovati pregrijavanje i oštećenje turbine.
Turbopunjači rade na vrlo visokim temperaturama, a njihovo naglo gašenje prekida proces hlađenja i podmazivanja. Dugoročno, to može dovesti do skupih kvarova koje osiguranje često ne pokriva.
Savjet stručnjaka: Nakon brze vožnje, motor bi trebalo ostaviti da radi u praznom hodu barem jednu minutu kako bi se turbina ohladila. Start-stop sustav to onemogućuje, pa mnogi vozači namjerno isključuju ovu funkciju kako bi zaštitili svoje motore.

Kada je najbolje isključiti start-stop sustav
Iako je start-stop sustav zamišljen kao pomoć u vožnji, postoje situacije kada ga je bolje deaktivirati:
U gradskoj vožnji s čestim zaustavljanjima — koristi su minimalne, a opterećenje maksimalno.
Kod niskih vanjskih temperatura — akumulator trpi dodatni pritisak.
Tijekom vuče prikolice — motor je već pod velikim opterećenjem.
Nakon dinamične vožnje — posebno za vozila s turbopunjačem, zbog hlađenja turbine.
Proizvođači automobila uložili su velike napore u poboljšanje start-stop tehnologije, no mnogi vozači i dalje preferiraju ručno isključivanje kako bi izbjegli potencijalno skupe kvarove.
Kardiolog otkrio koji je najzdraviji kruh: 'Sporije oslobađa energiju i dulje nas drži sitima'
Jutarnji alarm znatno utječe na vaše raspoloženje: 'Većina se odluči na najgoru moguću opciju'
Istraživači otkrili čudno mjesto na svijetu gdje ljude žive znatno duže: Evo u čemu je tajna