Tko je izumio bicikl?

Jeste li se ikada zapitali tko je izumio bicikl? Naime, postoji nekoliko raznih teorija o tome kada je izumljen prvi bicikl, a ovisno u kojoj se zemlji nalazite svi će tvrditi da je upravo to domovina prvog bicikla. Tako ćete u Italiji čuti Talijane kako tvrde da su oni izumili prvi bicikl, u Njemačkoj će istu stvar ponavljati Nijemci, a u Francuskoj Francuzi.
Prva varijacija vozila na ljudski pogon koje bi moglo biti preteča današnjeg bicikla pojavila se u 1418., a izumio ju je Talijan Giovanni Fontana (ili de la Fontana). Ta preteča bicikla sastojala se od 4 kotača i petlje užeta povezanih sa zupčanicima.
1813., gotovo 400 godina nakon Giovannija Fontane, njemački aristokrat i izumitelj Karl Von Drais počeo je raditi na svojoj verziji Laufmachine koja se također sastojala od 4 kotača i funkcionirala na ljudski pogon. 1817. Von Drais je predstavio vozilo na dva kotača koje je diljem Europe postalo poznato pod imenom Draisienne.
Koja je bila Von Draiesova motivacija?
Karl Von Drais izumio je bicikl kao odgovor na vrlo ozbiljan problem. Naime, 1815. u Indoneziji je došlo do erupcije na planini Tambora. To je dovelo do propadanja usjeva zbog oblaka dima koji je prekrio sve, a brojne su životinje, posebice konji, također umrli. Radnu snagu koju su ljudi pronalazili u konjima trebalo je nekako nadomjestiti.
Ipak, Draisovi “hobij konji” bili su potpuna suprotnost današnjem bicklu jer su težili čak 23 kg s drvenim kotačima pričvršćenim na drveni okvir, a pedale i zupčanici nisu postojali, nego su se vozači nogama odgurivali od tla. Drais je svoj izum uspješno predstavio u Engleskoj i Francuskoj gdje je njegov bicikl postao popularan. Iako popularno njegovo je vozilo proglašeno opasnim po pješake te je stoga 1820. donesen zakon koji zabranjuje vožnju “bicikala” po nogostupu.
Velociped i penny-farthings
Bicikli su svoj veliki povratak doživjeli 1860.-ih kad se pojavio bicikl s dva čelična kotača, pedalama i zupčanicima. Taj se bicikl nazivao velicoped, a u žargonu ga se zvalo i treskavcem kostiju jer je takav bio osjećaj tijekom vožnje. Ne zna se sa sigurnošću tko je izumio velociped; Nijemac Karl Kech tvrdio je kako je upravo on bio taj koji je biciklu dodao pedale, ali prvi takav bicikl kao patent prijavio je Francuz Pierre Lallement 1866.
Biciklistima je do 1870. već dosadio osjećaj treskavosti prilikom vožnje velicopeda te su se počeli razvijati suvremeniji dizajni. Do tada je već napredovala i industrija te se bicikl mogao početi raditi od metala što je bicikl činilo puno lakšim i udobnijim.
Drugi iznimno popularan dizajn bicikala toga vremena bio je takozvani penny-farthing koji se tako nazivao zbog dizajna kotača. Dizajn je vrlo prepoznatljiv jer se sastoji od jednog iznimno velikog kotača i drugog jako malenog kotača.

U početku su bicikli bili izrazito skupi i stoga nisu bili dostupni svima, ali razvojem masovne proizvodnje bicikli su postali jedno od omiljenih prijevoznih sredstava “običnog čovjeka” i služili su za odlazak i dolazak s posla, a ta se namjena, očito, zadržala i do naše svakodnevnice.